وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، مجتمع آموزشی و پژوهشی اصفهان، دفترتفت اصفهان
شنبه 15 اردیبهشت 1403

تقویت و گسترش فعالیت‌های آموزشی دفتر آموزش تفت مجتمع اصفهان/ احیای دانش و فناوری‌های بومی در حوزه آب و برق

.

تقویت و گسترش فعالیت‌های آموزشی دفتر آموزش تفت مجتمع اصفهان/ احیای دانش و فناوری‌های بومی در حوزه آب و برق
28 فروردین 1403 10:58

راهبر مجتمع‌ها و واحدهای آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو، در سفر به استان کرمان و یزد از دفتر آموزشی تفت مجتمع اصفهان بازدید و از تقویت و گسترش دامنه فعالیت این دفتر و ایجاد مرکزی برای احیای دانش و فناوری بومی، سنتی و باستانی در حوزه آب و برق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، "اشکان ذوالریاستین" راهبر مجتمع‌ها و واحدهای آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو، ضمن بازدید از دفتر تفت مجتمع اصفهان، با توجه به سابقه فعالیت و موقعیت جغرافیایی این دفتر و تاکید رئیس پژوهشگاه نیرو، بر ضرورت ایجاد مرکزی به منظور احیای دانش و فناوری‌های بومی، سنتی و باستانی در حوزه آب و انرژی، نظیر قنات‌ها، بادگیرها، یخچال‌ها و مدیریت انرژی در معماری‌‌های سنتی تاکید کرد. 

گفتنی است مرکز آموزش قنات در دفتر آموزش تفت مجتمع اصفهان پژوهشگاه نیرو، در سال ۱۳۸۲ با حمایت و پیگیری مدیران عامل وقت شرکت‌های آب و برق استان یزد و همراهی مسئولان استانی به عنوان تنها مرکز آموزش نیروی ماهر و متخصص در زمینه بهره‌برداری و نگهداری قنات، تاسیس شد.

این مرکز در طول دو دهه گذشته علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی بلندمدت در مقاطع کاردانی و کارشناسی، در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت کارکنان صنعت آب و برق استان یزد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی در حوزه قنات و آب‌های زیرزمینی فعالیت داشته است.

این بازدید با همراهی "سید مجتبی احمدی" رئیس  مجتمع آموزشی و پژوهشی اصفهان پژوهشگاه و "سید عیسی حسن‌زاده" مدیرآموزش مجتمع اصفهان صورت گرفت.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.