پژوهشگاه‌نیرو, وزارت‌نیرو, پارک‌علم‌وفناوری
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

پارک علم و فناوری وزارت نیرو تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

«مجید عمیدپور» رئیس پژوهشگاه نیرو گفت : مجوزهای لازم برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری وزارت نیرو اخذ شده و انتظار می‌رود تا پایان امسال این پارک راه‌اندازی شود.

پارک علم و فناوری وزارت نیرو تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.
18 مهر 1401 12:42
«مجید عمیدپور» رئیس پژوهشگاه‌نیرو گفت: پژوهشگاه‌نیرو از بدو تأسیس سه دوره تاریخی را پشت سر گذاشته است. دو دهه گذشته پژوهشگاه نیرو همانند سایر پژوهشگاه‌ها طرح‌های تحقیقاتی انجام می‌داد و از حدود یک دهه پیش وارد حوزه مدیریت تحقیقات شده است و طرح‌ها به‌صورت مدیریت تحقیقات انجام می‌شود.
رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: اما امروز وارد زیست‌بوم نوآوری و فناوری شده‌ایم و در وزارت نیرو حوزه نوآوری و توسعه علم و فناوری را به‌صورت یک اکوسیستم درآورده‌ایم. همه مراکز تحقیق و پژوهش شرکت‌های مادرتخصصی و شرکت‌های توزیع که بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ شرکت هستند وارد زیست بومی می‌شوند که پژوهشگاه به‌نوعی هدایت آن را برعهده دارد. داخل این زیست‌بوم همه نیاز‌ها و ایده‌ها از این شرکت‌ها دریافت و طی همکاری با دانشگاه ها انجام می‌شود.
رئیس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه در مراحل بالاتر درحال توسعه پارک علم و فناوری هستیم که مجوزهای مورد نیازگرفته شده ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال پارک علم و فناوری وزارت نیرو راه ‌اندازی شود.
دی‌ماه سال ۱۳۹۹ ساتکاب (شرکت ساخت و تهیه کالای آب و برق) خبر از راه‌اندازی پارک علم و فناوری داده بود.
این شرکت اعلام کرده بود: راه‌اندازی پارک علم و فناوری باهدف تسهیل و تسریع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهش‌محور در صنعت آب و برق، با چشم‌انداز حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات، توسط «شرکت ساتکاب» انجام شد.
تلاش برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و توسعه فناوری وزارت نیرو
عمید پور در ادامه گفت: تلاش می‌شود سرمایه صندوق نوآوری و توسعه فناوری وزارت نیرو افزایش یابد. این صندوق در واقع زیست‌بوم داخلی علم و فناوری وزارت نیرو را به شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق حمایت صندوق و قوانین دانش‌بنیان متصل می‌کند.
رئیس پژوهشگاه نیرو افزود: پارک علم و فناوری وزارت نیرو مانند سایر پارک‌های دانشگاه‌ها نیست بلکه ۵۰ تا ۶۰ پارک کشور را از طریق زیست‌بوم وزارت نیرو حمایت می‌کند. وی به قول وزیر نیرو در راستای افزایش سرمایه صندوق توسعه وزارت نیرو اشاره کرد و گفت براساس این افزایش و طبق قوانین دانش بنیانی که هیئت دولت مصوبه و ابلاغ کرده است؛ پارک علم و فناوری وزارت نیرو ضمن حمایت از تمام پارک ها از شرکت های دانش بنیان نیز حمایت می‌کند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.