وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، پیام تبریک نوروزی رئیس پژوهشگاه نیرو
شنبه 08 اردیبهشت 1403

شکوفایی پژوهشگاه نیرو، ارتقای بهره‌وری و بهبود فرآیندها در سال نو/ بهره‌گیری از دستاوردهای جمعی سال گذشته

رئیس پژوهشگاه نیرو در پیام نوروزی خود به مناسبت فرا رسیدن سال نو تاکید کرد: در سال نو با بهبود فرآیندها، در صددیم ضمن بهره‌گیری از موفقیت‌ها و دستاوردهای جمعی سال گذشته، زمینه‌های شکوفایی هرچه بیشتر ظرفیت علمی و بهره‌وری بیش از پیش پژوهشگاه نیرو را فراهم آوریم.

شکوفایی پژوهشگاه نیرو، ارتقای بهره‌وری و بهبود فرآیندها در سال نو/ بهره‌گیری از دستاوردهای جمعی سال گذشته
01 فروردین 1403 07:55

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، متن پیام نوروزی "مجید عمیدپور" به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلّب الْقلوب و الْأبْصار یا مدبّر اللّیْل و النّهار یا محوّل الْحوْل و الْأحْوال حوّلْ حالنا إلی أحْسن الْحال

سال جهش تولید با مشارکت مردم

فرا رسیدن نوروز، فصل رویش مجدد و نو شدن را خدمت همکاران محترم پژوهشگاه نیرو و فعالان حوزه صنعت آب و برق تبریک عرض می‌نمایم. نوروز امسال مصادف است با ماه مبارک رمضان و تقارن بهار طبیعت و بهار دلها، فرصت مبارکی است تا ضمن نو شدن طبیعت، ما نیز با کسب فیوضات معنوی در این ماه بر جلای جسم و جانمان بیافزاییم.

سالی که گذشت سالی پرتلاش برای تمامی همکارانم؛ اعم از کارکنان ستادی، پژوهشگران گرامی و اعضای محترم هیئت علمی پژوهشگاه نیرو در اقصی نقاط کشور بود. فرصت این شادباش نوروزی را مغتنم می شمارم تا مروری بر کارنامه زرین پژوهشگاه در یک سال گذشته داشته باشم.

بحمدالله با توکل بر خدا و با پشتیبانی وزیر محترم نیرو و با تلاش شما عزیزان، ما توانسته‌ایم به بسیاری از اهداف تعیین شده در این سال جامه عمل بپوشانیم. همچنین بنا به تاکید مقام معظم رهبری توانستیم در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحبان طرح و ایده، گام‌های اساسی برداریم.

برگزاری چندین رویداد فناورانه در نقاط مختلف کشور، مدیریت کمیته علمی نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران، اخذ عاملیت صندوق پژوهش و توسعه نیرو برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان، آغاز فعالیت‌های راه‌اندازی و فعال‌سازی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در چندین مرکز منطقه‌ای پژوهشگاه نیرو و بسیاری اقدامات دیگر، بخشی از موفقیت‌ها و دستاوردهای جمعی ما در یک سال اخیر بود.

در سالی که گذشت توانسیتم مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی در مراکز منطقه‌ای را چه در بخش منابع انسانی و چه در حوزه آموزش سرو سامان بیشتری بدهیم. بیش از 3 میلیون نفر ساعت آموزش سالانه به پرسنل صنعت آب و برق از سوی مجتمع‌ها و مراکز آموزشی پژوهشگاه نیرو انجام شده است که در تاریخ مجتمع‌ها رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

اکنون پژوهشگاه نیرو به عنوان محور اصلی توسعه زیست بوم نوآوری نیرو در صنعت برق مطرح است و با توجه به تاکید وزیر محترم نیرو و انتظاری که ایشان از پژوهشگاه نیرو به عنوان موسسه آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری وزارت نیرو دارند، در سال 1402 چندین ماموریت جدید به پژوهشگاه نیرو محول شد که بحمدالله با پشتیبانی شما عزیزان توانستیم با سربلندی، گام‌های بلندی در جهت تحقق این ماموریت‌ها برداریم.

راه‌اندازی کانون ارزیابی شایستگی حرفه‌ای مدیران و کارکنان صنعت آب و برق،  طراحی ساختار لازم برای اجرای مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت آب و برق، هدف‌گذاری و افزایش عملکرد مراکز رشد مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو در جذب، پذیرش و استقرار شرکت‌های نوپا، فناور و دانش بنیان، انجام اقدامات بنیادین در حوزه آموزش‌های شغلی – سازمانی و آموزش‌های تخصصی، راه اندازی پیشخوان خدمات آزمایشگاهی و گسترش همکاری‌های بین‌المللی. همچنین انعقاد چندین تفاهم‌نامه همکاری ارزشمند با دانشگاه‌ها و ارگان‌های مختلف، از جمله دستاوردهای ارزنده این مجموعه محسوب می‌شود که بدین لحاظ، بنده از زحمات تک تک همکارانم در رسته‌های مختلف قدردانی و تشکر می‌کنم.

اکنون که پژوهشگاه نیرو در مسیر تعالی و تکامل بیش از پیش ایفای نقش خود در صنعت برق قرار گرفته است، تداوم سر زندگی و یاری تمام کارکنان و پژوهشگران گرانقدر را برای پیمودن مسیر طلب می‌کند تا ان شاءالله بتوانیم گام‌های بلندتری در راستای کمک به صنعت برق کشور برداریم.

ما هم اکنون در شرایط مناسبی هستیم و امیدوارم در سال جدید نیز با اصلاح فرآیندها و نواقص، زمینه‌های شکوفایی هرچه بیشتر ظرفیت علمی و بهره‌وری بیش از پیش و نیز افزایش رضایت مادی و معنوی کارکنان را فراهم نماییم.

شما کارکنان پژوهشگاه نیرو سرمایه‌های بزرگی هستید که در خدمت به صنعت آب و برق و ملت شریف ایران، همواره با گام‌های استوار و پایدار مثمر ثمر بوده‌اید. من این زحمات را ارج می‌گذارم و برای تک تک شما بزرگواران آرزوی صحت و سلامتی دارم.

امیدوارم تک تک شما عزیزان در سال جدید همچون گذشته با پشتکار، امید و نشاط یاریگر صنعت برق کشور باشید. سال نو بر شما و خانواده عزیزتان مبارک باشد. برای شما همکاران گرانقدرم در سال جدید بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و امیدوارم به برکت ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، خداوند همه ما را عاقبت بخیر بگرداند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.