وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، راه اندازی رسمی کانون ارزیابی شایستگی مدیریتی مدیران، عمران رمضان پور
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی مدیران صنعت آب و برق رسما آغاز به کار کرد

.

کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی مدیران صنعت آب و برق رسما آغاز به کار کرد
29 بهمن 1402 12:32

کانون ارزیابی و توسعه شایستگی‌های مدیران صنعت آب و برق، صبح امروز  29 بهمن‌ماه  با حضور"مریم کارگرنجفی" معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو، "مجید عمیدپور" رئیس پژوهشگاه نیرو، "محمدحسین ملاعلیا"  معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر و جمعی از مدیران و مسئولان ارشد صنعت برق، در پژوهشگاه نیرو رسما آغاز به کار کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو،  "کانون ارزیابی و توسعه شایستگی‌های مدیران صنعت آب و برق"، براساس ماموریت محوله از سوی وزارت نیرو و مجوز رسمی اخذ شده از سازمان اداری و استخدامی کشور، پژوهشگاه نیرو به منظور ارایه خدمات ارزیابی و توسعه شایستگی‌های مدیریتی به مدیران شرکت‌های مادر تخصصی، شرکت‌های تابعه و وابسته صنعت آب و برق در پژوهشگاه نیرو راه‌اندازی شده است.

 

براساس این گزارش، ارائه برنامه توسعه تحول‌گرا در جهت تعالی مدیران و توسعه مدیریت در صنعت، تشکیل بانک استعدادهای مدیریت صنعت در پایگاه نیرو، ایجاد مدیریت متمرکز و پایداری سرمایه‌گذاری آموزشی، همسویی با برنامه‌ها، اقدامات و سیاست‌های وزارت نیرو در سطوح مختلف از جمله اهداف مهم راه‌اندازی این کانون است.

 

همچنین ارایه خدمات ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی و برنامه‌های توسعه‌ای متناسب با نیمرخ شایستگی حاصل از فرآیند ارزیابی و نیز سایر برنامه‌های آموزشی و توسعه‌ای مدیریتی در راستای توسعه و تعالی مدیران صنعت آب و برق از جمله ماموریت اصلی این مرکز است.

 

"کانون ارزیابی و توسعه شایستگی‌های مدیران صنعت آب و برق" پژوهشگاه نیرو، ضمن بکارگیری انواع ابزارهای انفرادی تعاملی، ابزارهای غیرتعاملی و ابزارهای گروهی، براساس مدل شایستگی مورد نظر و با استفاده از ارزیابان حرفه‌ای مجرب و واجد صلاحیت (ارزیابانی که سابقه مدیریتی داشته‌اند)،  نسبت به ارزیابی اقدام می‌نماید.

همچنین آموزش‌های مستمر مدیریتی عمومی و اختصاصی مدیران صنعت آب و برق، ابلاغی از سوی مراجع مربوطه در سطح کشور، برگزاری دوره‌های اختصاصی مدیریتی صنعت آب و برق، بر اساس صلاحیت‌های حرفه‌ای و نظام صلاحیت حرفه‌ای وزارت نیرو از دیگر ماموریت‌های محول شده به این مرکز است.

کانون ارزیابی، در راستای برگزاری و اجرای دوره‌های مدیریتی مختلف از ظرفیت تمام بخش‌های غیردولتی، دانشگاه‌های کل کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه برنامه‌های توسعه مدیران استفاده می‌نماید.

همچنین این کانون آماده همکاری با ارائه کنندگان ایده‌ها و برنامه های نوین در راستای ماموریت‌های این مراکز است.

 

بر این اساس  و با توجه به محول شدن برگزاری کانون‌ ارزیابی و توسعه شایستگی‌های مدیریتی مدیران مجموعه صنعت آب و برق به پژوهشگاه نیرو، تمامی ظرفیت‌های نیروی انسانی، فنی و اجرایی لازم برای ارائه خدمات مذکور در این مرکز فراهم گردیده و اکنون پژوهشگاه نیرو در زمره کانون‌های ارزیابی معتبر در سطح کشور بوده و آمادگی کامل برای ارزیابی شایستگی مدیران شرکت‌ها و موسسات تابعه و وابسته در سطوح مختلف  را دارد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.