وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، افتتاح پیشخوان خدمات آزمایشگاهی
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

پیشخوان خدمات آزمایشگاه‌های پژوهشگاه نیرو افتتاح شد

.

پیشخوان خدمات آزمایشگاه‌های پژوهشگاه نیرو افتتاح شد
29 بهمن 1402 11:22

پیشخوان خدمات آزمایشگاه‌های پژوهشگاه نیرو، صبح امروز  29 بهمن‌ماه  با حضور "مریم کارگرنجفی" معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو، "مجید عمیدپور" رئیس پژوهشگاه نیرو، "محمد حسین ملاعلیا" معاون تحقیقات و منابع انسانی توانیر و جمعی از مدیران و مسئولان ارشد صنعت برق و انرژی، در پژوهشگاه نیرو رسما آغاز به کار کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، با توجه به استقرار آزمایشگاه‌های مرجع و تحقیقاتی صنعت برق و انرژی در پژوهشگاه نیرو، این آزمایشگاه‌ها به اتکای كارشناسان و متخصصان مجرب و با به‌كارگیری انواع تجهیزات و دستگاه‌های مجهز، مرجع انجام آزمون‌های صنعت برق و انرژی بوده و نسبت به ارائه خدمات آزمایشگاهی برتر مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی در نظام كنترل كیفیت نقش آفرینی می‌کنند که مسئولیت مهم در راستای ارتقای کیفیت تجهیزات مورد استفاده در صنعت برق و انرژی در چرخه کنترل کیفیت، به این آزمایشگاه‌ها محول شده است.

 

بر این اساس، آزمایشگاه‌های پژوهشگاه نیرو ضمن مدیریت و انجام انواع آزمون‌های مربوط به تایید کیفیت محصولات و تجهیزات، این اطمینان را به صنعت می‌دهند که تجهیز مورد نظر آماده بهره‌برداری در صنعت است. در ارزيابي كيفيت کالا و تجهيزات مورد استفاده در صنعت برق و انرژی، آزمايشگاه‌هاي پژوهشگاه نیرو با رويكرد حمايت از ساخت داخل نسبت به انجام آزمون‌ها و ارائه نتايج آنها به توليدكنندگان داخلی، مسير اصلاح و بهبود در كيفيت کالا و تجهيزات توليدي را فراهم نموده‌اند. همچنين وجود این آزمايشگاه‌ها در كشور، مانع از صرف هزينه و زمان زياد براي ارسال تجهيزات به آزمايشگاه‌هاي مرجع خارج از كشور توسط توليدكنندگان داخلي شده است. آزمايشگاه‌هاي مرجع پژوهشگاه نیرو در کنار فعاليت‌هاي ساخت و توليد، توليدکنندگان را براي صادرات تجهيزات برقي با كيفيت و ورود به بازار رقابت در سطح بين‌المللي حمايت نموده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، هدف از ایجاد این پیشخوان، مدیریت یکپارچه ارتباط با مشتریان، ارائه خدمات برتر آزمایشگاهی و پایش و نظارت بر کیفیت ارائه خدمات است که در این مسیر فعالیت‌ها و فرآیندهای آزمایشگاه تحت یک سیستم مشخص قرار گرفته و داده و اطلاعات مربوط به خدمات آزمایشگاهی به روز، متمرکز و مستند می‎شود. همچنین ایجاد ساختار متمرکز در امور مربوط به مشتریان و مدیریت بازاریابی برای گسترش خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه صنعت برق و انرژی و منطبق با استانداردهای ملی و بین‌المللی از مهم‌ترین فعالیت‌های پیشخوان خدمات آزمایشگاهی است.

 

با راه‌اندازی این پیشخوان، ارائه خدمات آزمایشگاهی پژوهشگاه نیرو و فرآیندها مرتبط از جمله پیاده‌سازی نظام تعرفه‌گذاری، نظارت و پایش عملکرد آزمایشگاه‌ها، پذیرش نمونه، اعلام هزینه، صدور صورتحساب و ارسال گزارشات آزمون به نحو شایسته در یک سیستم و نظام مشخص با توجه به اصل تکریم ارباب رجوع، انجام خواهد پذیرفت.

 

اکنون ارائه خدمات آزمایشگاهی سیستماتیک شده و در بستر سامانه صورت می‌گیرد و در پایان با نظرسنجی، دریافت انتقادات و پیشنهادات، نواقص احتمالی رفع و نقاط قوت بررسی می‌شود تا خدمات آزمایشگاهی در مطلوب‌ترین حالت ارائه شود.

 

پژوهشگاه نیرو دارای 32 آزمایشگاه با حدود 50 پرسنل مستقل در پردیس اصلی، دو آزمایشگاه در اراک و 65 آزمایشگاه در مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی در هشت استان کشور است.

 

آزمایشگاه پژوهشگاه نیرو، در سطح ملی و بین المللی مطرح و دارای سابقه اخذ گواهینامه‌ از مراکز اعتباردهی کشورهای آلمان و روسیه است.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.