وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، معرفی کتاب، کاربست علوم اجتماعی
شنبه 29 اردیبهشت 1403

معرفی کتاب "مبانی کاربست علوم اجتماعی در حکمرانی صنعت برق و انرژی"

.

معرفی کتاب "مبانی کاربست علوم اجتماعی در حکمرانی صنعت برق و انرژی"
16 بهمن 1402 15:01

نویسندگان: جمال عبداله پور، غلامرضا حیدری 
 

ناشر: پژوهشگاه نیرو

توسعه به طور عام و توسعه صنعت برق و انرژی به طور خاص، امری جامعه محور است. بنابراین توسعه پایدار این حوزه و فرآیند حکمرانی آن مستلزم اتخاذ و اعمال رویکرداجتماعی بوده و هر گونه غفلت در این زمینه، منجر به پیامدهای ناگوار در سطح جامعه خواهد شد.


تاکید اسناد بالادستی بر تهیه و تدوین پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی در اقدامات توسعه‌ای دال بر اهمیت و ضرورت این موضوع است. تحقق چنین امر جز از رهگذر کاربست علوم اجتماعی ممکن نیست.


علوم اجتماعی به معنای وسیع در چند دهه گذشته به نحوی بسط یافته که از ظرفیت‌های لازم برای ورود به حوزه تحلیلی حکمرانی صنعت برق و انرژی برخوردار می‌باشد.
در این راستا کتاب پیش رو تلاشی است برای گفتمان‌سازی پذیرش علوم اجتماعی به منظور کاربست آن در حکمرانی صنعت برق و انرژی که به تشریح و تبیین مبانی آن پرداخته است.


تبیین نسبت علوم اجتماعی و حکمرانی صنعت برق و انرژی و ضرورت کاربست این حوزه دانشی در این عرصه کنشی، بررسی کارکردهای علوم اجتماعی در بهبود فرایندهای حکمرانی، تحلیل الزامات کاربست علوم اجتماعی از منظر چگونگی بسترسازی پذیرش آن به منظور ایجاد باور عمومی و ترویج الگوهای استفاده از دستاوردهای علوم اجتماعی از جمله مباحث کتاب است.

 

 

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.