شرکت نیرو صنعت ترلان
شنبه 29 اردیبهشت 1403

شبکه برق فشار ضعیف آنتن‌‌های BTS با استفاده از تیرهای هیبریدی فولاد کامپوزیتی ساخت داخل به بهره‌برداری رسید

.

شبکه برق فشار ضعیف آنتن‌‌های BTS با استفاده از تیرهای هیبریدی فولاد کامپوزیتی ساخت داخل به بهره‌برداری رسید
10 بهمن 1402 13:10

برای اولین بار شبکه برق فشار ضعیف (400ولت) آنتن‌های BTS مخابرات با استفاده از تیرهای هیبریدی فولاد کامپوزیتی شرکت نیرو صنعت ترلان، یکی از شرکت‌های فناور مسقر در مرکز رشد مجتمع آموزشی و پژوهشی آذربایجان پژوهشگاه نیرو مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، این  تیرهای هیبریدی فولاد کامپوزیتی که برای اولین بار در کشور توسط شرکت نیرو صنعت ترلان طراحی و ساخت شده است، در شبکه برق فشار ضعیف (400ولت) آنتن‌های BTS شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

بر اساس این گزارش، کامپوزیت استفاده شده در این تیرها از نوع FRP بوده و با طراحی لایه‌بندی توسط شرکت نیرو صنعت ترلان، قابلیت استحکام کششی معادل فولاد را داراست. این مزیت در کنار قابلیت دمپینگ تنش‌های وارده بر تیر توسط بخش کامپوزتی سبب شده است که وزن این تیرها حدود 10 درصد تیرهای بتنی معادل و حدود 55 درصد وزن تیرهای تمام کامپوزیتی معادل باشد و به عنوان سبک‌ترین تیرهای تولید شده مطرح گردند.

 

همچنین تیرهای استفاده شده در پروژه نیرورسانی به ایستگاه BTS مخابرات، 7.5 متری (معادل 9 متری بتنی) است که به سفارش شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی طراحی، ساخت و مورد بهره برداری قرار گرفت.

قدرت نامی تیرهای مذکور 200 و 400 کیلوگرم نیرو است و توانایی تحمل حدکثر دو برابر قدرت نامی را داراست. وزن تیرهای مذکور به ترتیب 79 و 120 کیلوگرم (حدودا 10 درصد وزن تیرهای بتنی معادل) بوده که تیرهای 400 کیلوگرمی برای سهولت حمل به صورت دو تکه ساخت شده است.

 

این تیرها هیچ محدودیتی برای تولید در ابعاد و نیروهای مختلف نداشته و به علت استفاده از مواد بازیافت شونده کاملا دوستدار محیط زیست هستند.

 

بازگشت سرمایه 25 درصدی در زمان برکناری خط، حل مشکل پرنده‌زنی به سبب عایق بودن کامل بخش برق‌دار خط، عدم امکان صعود بدون استفاده از رکاب و تجهیزات ویژه و امکان نصب این تیرها در هر ارتفاع بدون نیاز به تجهیزات بالابر ماشینی برای مناطق سخت‌گذر و امکان ساخت سفارشی بر اساس درخواست مشتری، از مهم‌ترین ویژگی‌های این تیرها به شمار می‌آید.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.