وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، افتتاح پارک بین المللی آموزشهای تخصصی فوق توزیع و انتقال، مجتمع خراسان پژوهشگاه نیرو
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

پارک بین‌المللی آموزش‌های تخصصی فوق توزیع و انتقال پژوهشگاه نیرو در مشهد، پایگاه توسعه زیست بوم علم و فناوری وزارت نیرو/ برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی مراکز علمی و صنعت برق از ظرفیت این مرکز آموزشی

.

پارک بین‌المللی آموزش‌های تخصصی فوق توزیع و انتقال پژوهشگاه نیرو در مشهد، پایگاه توسعه زیست بوم علم و فناوری وزارت نیرو/ برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی مراکز علمی و صنعت برق از ظرفیت این مرکز آموزشی
27 دی 1402 16:03

رئیس پژوهشگاه نیرو، پارک بین‌المللی آموزش‌های تخصصی فوق توزیع و انتقال پژوهشگاه نیرو در مشهد مقدس را یک مرکز منحصر به‌فرد در ارائه آموزش‌های تخصصی در حوزه فوق توزیع و انتقال در کشور و در میان کشورهای همسایه قلمداد کرد و گفت: این مرکز باید به یک مرکز گفت‌و‌گو و رفت و آمد تبدیل شود و برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد تا مراکز علمی، دانش‌بنیان‌ها، دانشگاه‌ها و صنعت برق از آن بهره‌مند شوند.


به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، "مجید عمیدپور" رئیس پژوهشگاه نیرو، صبح امروز چهارشنبه در آئین افتتاح پارک بین‌المللی آموزش‌های تخصصی فوق توزیع و انتقال مستقر در مجتمع خراسان این پژوهشگاه در مشهد مقدس که با حضور "مریم کارگرنجفی" معاون سرمایه انسانی و تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو افتتاح شد، گفت: این مجتمع که در یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور مستقر است باید به یک هاب و مرکز گفت‌و‌گو و رفت و آمد تبدیل شود و مراکز علمی، دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌ها و صنعت برق از آن بهره‌مند شوند.

 

وی با تاکید بر ضرورت تمرکز در حوزه تحقیقات صنعت آب و برق، افزود: مجتمع آموزشی و پژوهشی خراسان متعلق به صنعت آب و برق است و لازم است با حمایت مدیران صنعت آب و برق، ضمن تمرکز بر حوزه تحقیقات، این مجتمع و پارک بین‌المللی فوق توزیع و انتقال را به عنوان پایگاه مدنظر داشته باشیم و بتوانیم زیست بوم علم و فناوری و ایجاد یک هاب در این خصوص که مورد تاکید مقام عالی وزارت است را پیش ببریم.

 

عمیدپور اظهار کرد: ایجاد نوآوری، تولید محصولات فناورانه مختلف و ارائه آموزش‌های تخصصی در این مجتمع و پارک بین‌المللی مستقر در آن سرآغازی بر فعالیت‌های این مجتمع با ماموریت‌های جدید است تا با حمایت‌های وزیر نیرو و معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو بتوانیم چشم انداز روشنی در این مراکز به عنوان پایگاه‌های توسعه دانش و فناوری محقق سازیم.

 

رئیس پژوهشگاه نیرو در بخش دیگری از سخنان خود، از مدیران ذیربط حاضر در جلسه خواست تا هر چه سریع‌تر بحث توسعه آموزش‌های نوین، گسترش ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از این شرکت‌ها و تعامل با شرکت‌ها و فعالان حوزه برق و انرژی را پیگیری کنند.

 

وی اظهار داشت: دنیا به سرعت در حال تغییر و تحول است، اتفاقات و تحولات عصر دیجیتال خیلی سریع در صنعت آب و برق، حوزه نیروگاهی و ... در سطح جهان ظاهر شده است و ما باید سریع‌تر گام برداریم تا فاصله صنعت آب و برق ما در حوزه توسعه فناوری و دانش با دنیا زیاد نشود.

 

رئیس پژوهشگاه نیرو در پایان تاکید کرد: باید بتوانیم در راستای حل مشکلات صنعت آب و برق نقش آفرینی مناسب داشته باشیم که این موفقیت از طریق توسعه آموزش و فناوری و محصولاتی که ارائه می‌کنیم، با داخلی سازی و رسیدن به خودکفایی محقق می‌شود.

 

 

آمادگی برای همکاری علمی دوجانبه با کشورهای همسایه

پیش از آن نیز، "حمیدرضا ایمانی" رئیس مجتمع آموزشی و پژوهشی خراسان پژوهشگاه نیرو با ارائه گزارشی از عملکردها و توفیقات این مجتمع آموزشی در ارائه آموزش‌های تخصصی اظهار داشت: ما این توانمندی را داریم که در بحث آموزش‌های تخصصی حوزه صنعت آب و برق بتوانیم همکاری شایسته‌ای با کشورهای همسایه و همجوار داشته باشیم.

 

وی افزود: پارک آموزش‌های تخصصی فوق توزیع و انتقال مجتمع خراسان که با حمایت مدیران ارشد وزارت نیرو، شرکت توانیر و با پیگیری و زحمات مدیران پژوهشگاه نیرو و شرکت برق‌منطقه‌ای خراسان احداث شده است، فضای مناسبی برای دانشجویان در مقاطع فوق لیسانس و دکتری است که از نزديک آموزش‌هاي تخصصي فوق توزيع و انتقال را فراگرفته و تجهيزات واقعي را در نماي آموزشي مشاهده و یا پروژه‌های تخصصی را اجرا کنند.

 

وی در ادامه، به اجرای پروژه‌های پژوهشی و همکاری با دانشگاه‌ها و چندین شرکت دولتی، خصوصی و نیز شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان که از خدمات و آموزش‌های این پارک بین‌المللی فوق توزیع و انتقال بهره ‌برده‌اند، اشاره کرد.

 

ایمانی همچنین از شناسایی ظرفیت‌های رصد نشده شرکت‌های برق و توزیع کشور خبر داد و افزود: ما این مجموعه‌ها را رصد کرده و آنها را به پارک فوق توزیع و انتقال مجتمع خراسان پیوند داده‌ایم. در واقع پارک مجتمع خراسان در صدر است که بقیه فضاهای مغفول به آن لینک شده است و به توسعه خدمات آموزشی و پژوهشی می‌پردازند.

رئیس مجمتع آموزشی و پژوهشی مجتمع خراسان پژوهشگاه نیرو خاطرنشان کرد: فعالیت ارزشمندی در این خصوص انجام شده که امید است با حمایت وزیر نیرو، معاون سرمایه انسانی و تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو و سایر مدیران ارشد صنعت بتوانیم این خدمات و محصولات را توسعه دهیم.

 

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.