وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، افتتاح پارک بین المللی آموزشهای تخصصی فوق توزیع و انتقال، مجتمع خراسان پژوهشگاه نیرو
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

لزوم استفاده از نخبگان و جوانان در سمت‌های مدیریتی وزارت نیرو/ کاهش میانگین سنی مدیران وزارت نیرو در دولت سیزدهم

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو در آیین افتتاح پارک بین‌المللی آموزش‌های تخصصی فوق توزیع و انتقال پژوهشگاه نیرو در مشهد مقدس گفت:جوانگرایی در انتصاب‌ها با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، دولت و وزیر نیرو در مجموعه این وزارتخانه مورد تاکید است.

لزوم استفاده از نخبگان و جوانان در سمت‌های مدیریتی وزارت نیرو/ کاهش میانگین سنی مدیران وزارت نیرو در دولت سیزدهم
27 دی 1402 15:39

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو به نقل از پاون، "مریم کارگرنجفی" در آیین افتتاح پارک بین‌المللی آموزش‌های تخصصی فوق توزیع و انتقال پژوهشگاه نیرو در مشهد مقدس گفت: ضرورت دارد شرکت آب و فاضلاب در استان‌ها و در مناطق و شرکت‌های توزیع بتوانند از این مدل و جایگاه تخصصی،عملیاتی و کارگاهی برای بحث آموزش در حوزه فوق توزیع  استفاده کرده و نمونه‌های مشابه را در سایر بخش‌ها و واحد‌های استانی ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: لازم است در این واحد‌ها بحث آموزش و فناوری به طور همزمان مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر نیرو بر فراهم کردن مدل ارتباطی مناسب با دانشگاه و توجه بر ایجاد فضای علمی و جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در این واحد‌های آموزشی تاکید کرد و افزود: توجه به ارتقاء سطح کیفی آموزش‌ها، استفاده از مدل‌های جدید آموزشی، شبیه‌سازی، مربیگری، ایجاد فضای کارگاهی و حل مسأله در محیط آموزشی ضرورت دارد.
کارگر نجفی بر جوانگرایی در انتصاب‌ها با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، دولت و وزیر نیرو در مجموعه تأکید و یادآور شد: در دوسال نخست دولت سیزدهم، میانگین سن معاونان وزیر نسبت به دولت قبل ۴ سال، میانگین سن مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های مادر تخصصی ۴ سال و میانگین سن مدیران ستاد نیز حدود یکسال کاهش پیداکرده است که بر این اساس باید استفاده از نخبگان و جوانان در سمت‌های مدیریتی مورد توجه قرار گیرد.
هدف از احداث این پارک، مانور‌های بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری و انجام تست‌های مختلف روی تجهیزات فشار قوی، فشار ضعیف و تحلیل نتایج تست و اندازه‌گیری، آمـوزش مطالب تئوری توسط مربیان خبره و آشنایی با تجهیزات پست‌ها و خطوط انتقال نیرو و فوق توزیع برای ایجاد مهارت‌های حرفه‌ای در فراگیران است.
دوره‌های آموزشی این پارک آموزشی بین‌المللی بر پایه ایجاد شرایط واقعی محیط کار در فضای آموزشی است که برای آموزش بهره‌برداران پست‌های فشار قوی نظیر اپراتور‌ها، کارشناسان فنی تجهیزات انتقال و فوق توزیع و دانشجویان رشته مهندسی برق مناسب است.
پارک بین‌المللی آموزش‌های تخصصی فوق توزیع و انتقال پژوهشگاه نیرو در مساحتی بالغ بر ۲۰۰۰ متر مربع احداث شده و دارای ۴ فضای اصلی آموزشی تخصصی، سایت رله و حفاظت، سایت دیسپاچینگ و اتوماسیون، سایت خطوط فوق توزیع و انتقال، سایت تجهیزات پست‌های فوق توزیع و انتقال است.
بر اساس این گزارش، پارک آموزش‌های تخصصی فوق توزیع و انتقال مجتمع خراسان پژوهشگاه نیرو، نمونه منحصربه‌فرد در ایران و منطقه است که فراگیران می‌توانند با حضور در مکانی مسقف بدون نگرانی از خطرات ناشی از آموزش در پست‌های برق‌دار، از نزدیک آموزش‌های تخصصی فوق توزیع و انتقال را فراگرفته و تجهیزات واقعی یک پست برق ۶۳ به ۲۰ کیلوولت را در نمای آموزشی مشاهده کنند.
گفتنی است این پارک بنا به نیاز آموزشی صنعت آب و برق در حوزه آموزش‌های تخصصی با پیگیری معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو، پشتیبانی پژوهشگاه نیرو و حمایت مدیران شرکت توانیر و شرکت برق منطقه‌ای خراسان راه‌اندازی شده است.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.