وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، ایجاد هاب ارتباطی میان دانشگاه، مراکز علمی و صنعت برق
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

ایجاد هاب ارتباطی میان دانشگاه، مراکز علمی و صنعت برق، اولویت پژوهشگاه نیرو/ امکان پیاده‌سازی تجربیات فعالان حوزه صنعت در پژوهشگاه

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: اولویت پژوهشگاه نیرو این است که به عنوان هاب ارتباطی بین دانشگاه، مراکز علمی و صنعت برق فعالیت کند.

ایجاد هاب ارتباطی میان دانشگاه، مراکز علمی و صنعت برق، اولویت پژوهشگاه نیرو/ امکان پیاده‌سازی تجربیات فعالان حوزه صنعت در پژوهشگاه
27 دی 1402 09:24

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، "مجید عمیدپور" در یازدهمین کنفرانس منطقه‌ای سیرد که به مدت دو روز از 26 تا 27 دی ماه در پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه این کنفرانس محلی برای تعامل و ارتباط بیشتر میان متخصصان صنعت، دانشگاه و مراکز علمی است، افزود: کنفرانس سیرد به مرحله‌ای از بلوغ رسیده است که می‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

 

وی افزود: در پژوهشگاه نیرو در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌هایی داریم که این همایش‌ها محل بروز آن‌هاست و پژوهشگاه نیرو پیگیر این موضوع است که به عنوان هاب ارتباطی بین دانشگاه، مراکز علمی و صنعت برق ایفای نقش کند.

 

عمیدپور با اشاره به زیست بوم علم و فناوری وزارت نیرو تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های فناوری و تغییرات ایجاد شده در مسایل توسعه فناوری و نوآوری در سطح دنیا، طبیعتا نقش‌ها هم تغییر کرده است. در این راستا وزارت نیرو پیگیر آن است که یک پلتفرم مناسب در پژوهشگاه نیرو ایجاد شود تا بتوانیم نقش مناسبی را بین شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عنوان یک هاب و پلتفرم ایفا کنیم و دانشگاه‌ها و مراکز علمی را به صنعت ارتباط دهیم.

 

رئیس پژوهشگاه نیرو افزود: برای پژوهشگاه نیرو که هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پژوهش فعال است، برقراری این ارتباطات و گفت‌‌و گو بین صنعت و دانشگاه و مراکز علمی بسیار مهم است.

 

 

امکان پیاده‌سازی تجربیات فعالان حوزه صنعت در پژوهشگاه نیرو

وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته به منظور در اختیار قرار دادن فرصت 6 ماهه به فعالان حوزه صنعت برای انتقال تجربیات خود به پژوهشگران و محققان پژوهشگاه نیرو اظهار کرد: هم اکنون این حرکت در پژوهشگاه شروع شده که بر همین اساس اعضای هیت علمی و پژوهشگران را به صنعت می‌فرستیم و از همکاران صنعت هم دعوت می‌کنیم به طور متقابل با حضور در پژوهشگاه نیرو و با همکاری دانشگاه‌های کشور، طی یک ارتباط خوب به مدت شش ماه یک موضوع تحقیقاتی مطرح و پیاده‌سازی شود.

 

عمیدپور ادامه داد: در پژوهشگاه نیرو این فرصت را فراهم می‌آوریم تا افرادی که سالهاست در صنعت فعالیت دارند و طبیعتا ایده‌ و طرح‌هایی دارند که نیازمند یک فرصت برای بروز این ایده‌ها هستند، بتوانند تجربیات خود را پیاده‌سازی کنند. این برای ما هم خیلی خوب است؛ چون برای همکارانی که در پژوهشگاه و دانشگاه هستند یک فرصت است که فردی با این همه تجربیات صنعتی در کنارشان باشد و باهم گفتگو و تبادل نظر کنند.

 

وی تاکید کرد: حتی لازم است فعالیت‌ افرادی که در صنعت هستند به انتشار گذاشته شود تا افرادی که خارج از صنعت و در دانشگاه‌ها هستند هم از این طریق بهره ببرند.

 

رئیس پژوهشگاه نیرو خواستار حمایت مدیران وزارت نیرو و توانیر از این طرح شد و افزود: در صورتی که مدیران وزارت نیرو و توانیر از این طرح حمایت کنند، فرصت‌های مطالعاتی متقابل میان صنعت، دانشگاه و مراکز علمی صورت خواهد پذیرفت.

 

عمیدپور با اشاره به برگزاری موفق یازده دوره کنفرانس منطقه‌ای سیرد به عنوان یک نمونه از بسترهای این تعاملات میان دانشگاه، صنعت و مراکز علمی، گفت: پژوهشگاه نیرو از اینگونه فعالیت‌ها حمایت می‌کند.

 
وی اظهار داشت: پژوهشگاه نیرو از این نوع همایش‌ها حمایت کرده و علاقه‌مند به حضور اهالی صنعت و دانشگاه در پژوهشگاه نیرو است تا این ارتباطات به صورت حداکثری ایجاد شود و مطمئنا کشور از این موضوع بهره‌مند می‌شود.

 

رئیس پژوهشگاه نیرو در پایان اظهار داشت: موضوعات و محورهای این کنفرانس از جمله مسائل محوری صنعت برق است. هم دانشجویان تحصیلات تکمیلی و هم شرکت‌های دانش بنیان باید در این همایش‌ها حضور فعال داشته باشند.
 

یازدهمین کنفرانس منطقه‌ای سیرد توسط انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق و تحت حمایت سیویلیکا روزهای 26 و 27 دی ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار شده است.

 

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.