وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، جشن میلاد فاطمه ا لزهرا (س)، مجید عمیدپور، اعظم مظفری
شنبه 15 اردیبهشت 1403

تلاش می‌کنیم بانوان پژوهشگاه نیرو در جایگاه واقعی خود قرار گیرند

رئیس پژوهشگاه نیرو در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س)، با تبریک روز زن و میلاد حضرت فاطمه(س) گفت: تلاش می‌کنیم بانوان پژوهشگاه نیرو در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.

تلاش می‌کنیم بانوان پژوهشگاه نیرو در جایگاه واقعی خود قرار گیرند
12 دی 1402 16:19

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، "مجید عمیدپور" روز سه شنبه در مراسم روز زن اظهار داشت: جلوه‌های حضور بانوی اول اسلام در زندگی خانوادگی و روزمره ما بویژه در مادران همیشه جاری بوده است. در جوامع شرقی و مسلمان، زن رکن اصلی خانواده بوده و خانواده یکی از اساسی ترین ارکان جامعه است.

وی به نقش موثر مادران در تحصیل و تربیت اشاره کرد و افزود: در این خصوص نقش و اثر مادران بی بدیل بوده و این از تربیت اسلامی حضرت زهرا (س) نشات گرفته است.

عمیدپور گفت: امروزه شاهد هستیم که در جامعه حضور بانوان از نظر تحصیلات، جایگاه و شخصیت ارتقا یافته، به گونه‌ای که در تمام عرصه‌های گوناگون علمی، سیاسی، اجتماعی ایفای نقش می کنند

وی با تاکید بر نقش شگرف زن در جامعه ایرانی افزود: نقش زنان در جامعه و تصمیم‌گیری‌های خانواده بسیار تاثیرگذار است و این نشان دهنده جایگاه ویژه زن در جامعه ما اعم از سنتی و مدرن است.

عمیدپور تاکید کرد: تلاش می‌کنیم بانوان در پژوهشگاه نیرو در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند.

افزایش 5 درصدی پست‌های مدیریتی بانوان پژوهشگاه نیرو در یک سال‌ونیم گذشته

در ادامه، "اعظم مظفری" مشاور امور خانواده و بانوان پژوهشگاه نیرو گفت: زنان سرشار از عطوفت و مهربانی هستند و با دقت‌نظری که دارند دوشادوش مردان برای بالندگی ایران نقش آفرینی می‌کنند.

وی درباره حضور فعال بانوان در پژوهشگاه نیرو اظهار داشت: 26 درصد همکاران ما در پژوهشگاه را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که از این میان، بانوان در 24 درصد از پست‌های مدیریتی ایفای نقش می‌کنند.

وی ادامه داد: 5 درصد پست‌های میانی و 28 درصد پست‌های پایه در پژوهشگاه نیرو به بانوان اختصاص دارد که نسبت به یک سال و نیم گذشته بیش از 5 درصد افزایش در پست‌های مدیریتی داشته است.

مشاور امور خانواده و بانوان پژوهشگاه نیرو اظهار داشت: از میان بانوان، 55 درصد همکاران ما در پست‌های پژوهشی و 45 درصد در پست‌های غیرپژوهشی مشغول فعالیت هستند و امید است این میزان با توجه به فعالیت‌های پژوهشی افزایش یابد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.