وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، تفاهم نامه همکاری، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی
شنبه 15 اردیبهشت 1403

پژوهشگاه نیرو و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

در چارچوب سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچك و زیست بوم فناوری، پژوهشگاه نیرو و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

پژوهشگاه نیرو و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
08 دی 1402 09:00
به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، این تفاهم‌نامه میان مجید عمیدپور به نمایندگی از سوی پژوهشگاه نیرو و سازمان صنایع کوچک و فرشاد مقیمی به نمایندگی از طرف شهرک‌های صنعتی با هدف فعال‌سازی ظرفیت واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌‏بنیان در صنعت برق و انرژي کشور در چارچوب کنترل بار شبکه و مدیریت مصرف انرژی در شهرک‌­ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، و به تبع آن کاهش اعمال محدودیت­های خاموشی و قطعی برق در زمان اوج مصرف به امضای طرفین رسید.

تدوین مدل­‌های فنی و اقتصادی به منظور پیاده‌سازی برنامه‌های کنترل بار شبکه و مدیریت مصرف انرژی در شهرک و نواحی صنعتی متناسب با ظرفیت‌­های واحدهای فناور و شرکت‌‏های دانش‏‌بنیان با هماهنگی و مشارکت شركت­ مادرتخصصی توانیر و شرکت‌­های توزیع و برق منطقه‌­ای و همچنین شناسایی و توانمندسازی واحدهای فناور و شرکت­های دانش‌­بنیان جهت ورود به حوزه کنترل بار و مدیریت مصرف، از محورهای اصلی این تفاهم‌­نامه است.

انعقاد قراردادی با هدف مدیریت مصرف برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اوج مصرف سال ۱۴۰۳ بین وزارت نیرو به نمایندگی یزدان رضایی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به نمایندگی فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از دیگر بروندادهای این رویداد ملی بود.

در سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هدف جریان سازی در بدنه دولتی و خصوصی در خلق ایده‌ها، عملیاتی کردن آن و در نهایت تجاری سازی و صنعتی سازی، طرح­‌ریزی شده، وزرای صمت و علوم، تحقیقات و فناوری، معاون علمی و فناوری ریيس جمهوری، معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزارت نیرو، رئیس پژوهشگاه نیرو، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حضور داشتند.

در این رویداد که از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه به مدت هفت ساعت در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار شد، روسای دانشگاه صنعتی و پارک‌های علم و فناوری کشور و بیش از 500 نفر از مدیران شرکت­‌های دانش‌بنیان و فناور، عاملان خوشه کسب و کار و کلینیک‌های کسب و کار و فن‌بازار شرکت کردند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.