ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403

انتخاب ۹ ایده فناورانه در کنفرانس هوشمندسازی شبکه برق

رییس پژوهشکده توزیع پژوهشگاه نیرو و دبیر علمی سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های هوشمند انرژی از انتخاب ۹ ایده فناورانه در این کنفرانس خبر داد.

انتخاب ۹ ایده فناورانه در کنفرانس هوشمندسازی شبکه برق
14 آذر 1402 16:28

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، "مجتبی گیلوانژاد" در حاشیه سیزدهمین کنفرانس شبکه‌های هوشمند انرژی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این رویداد، فقط ایده‌هایی که به لحاظ فناوری و استفاده از تجهیزات و نرم‌افزارها، جدید بودند مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: رویداد فناورانه حاشیه کنفرانس در راستای پاسخگویی به نیازهای صنعت برق کشور برگزار شده است.
وی ادامه داد: مسائل صنعت برق گردآوری شده و شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌های فناور، محققان و دانشگاه‌ها به دنبال فراخوانی که در سایت کنفرانس درج شد، ایده‌های خود را در قالب مقالات و ایده‌های فناورانه مطرح کردند.
دبیر علمی سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های هوشمند انرژی افزود: ۴۴ مسئله صنعت برق را مطرح کردیم که ۳۴ ایده فناورانه مرتبط با حوزه هوشمندسازی در چند مرحله داوری شدند و در نهایت ۹ ایده منتخب شد.
وی همچنین با اشاره به دو مقوله هوشمندسازی سمت مصرف و هوشمندسازی سمت شبکه افزود: در هوشمندسازی مصرف این اتفاق از طریق کنتورهای هوشمند اتفاق می‌افتد. نزدیک به دو میلیون کنتور هوشمند در شبکه داریم که بخش ارتباطی با مصرف کننده محسوب شده و در عین حال مشترک می‌تواند از پیشنهادهای شبکه برای صرفه‌جویی و بهره‌مندی از مشوق‌های پیش‌بینی شده مطلع شود.
گیلوانژاد افزود: از حیث شبکه هم به شرط پیاده‌سازی کامل هوشمندسازی، شبکه می‌تواند در لحظه مشکلات را متوجه شود و دیگر نیازی نیست وقتی برق مشترک قطع می‌شود بدون نیاز به اعلام مشترک، شبکه نیرو اعزام می‌کند و مشکلات را برطرف می‌کند.
وی ادامه داد: هوشمندسازی سبب بهبود خدمات‌رسانی به مشترکان می‌شود و هزینه کمتر برای مشترک را در برخواهد داشت‌.
دبیر علمی سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های هوشمند انرژی با بیان اینکه در این رویداد از سه ایده برتر تقدیر مادی و معنوی خواهد شد، اظهار داشت: این شرکت‌ها حمایت می‌شوند و مستقیما از حمایت‌ها بهره‌مند می‌شوند.
گیلوانژاد گفت: ایده‌ها در حوزه امنیت اطلاعات، نرم‌افزارهای مدیریت شبکه و تجهیزات مرتبط با هوشمندسازی است.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.