وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، گردهمایی روسای مراکز
شنبه 29 اردیبهشت 1403

گردهمایی روسای مراکز آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق کشور در پژوهشگاه نیرو برگزار شد

نشست مشترک روسای مراکز آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق کشور با رئیس و معاونان پژوهشگاه نیرو روز شنبه 6 آبان‌ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

گردهمایی روسای مراکز آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق کشور در پژوهشگاه نیرو برگزار شد
06 آبان 1402 16:16
به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، "مجید عمیدپور" رئیس پژوهشگاه نیرو در این نشست که با هدف تبیین ایفای نقش آموزشی جدید مراکز آموزشی و پژوهشی در توسعه "زیست بوم نوین آموزشی صنعت آب و برق کشور" تشکیل شده بود، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش‌های تخصصی در مراکز منطقه‌ای پژوهشگاه نیرو، گفت: گزارش‌های واصله از مراکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو، امیدبخش است و بنظر می‌رسد فعالیت آموزشی روند رو به تعالی را دارد.

عمیدپور همچنین با اشاره به پیگیری‌ معاون سرمایه انسانی و تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو، در راستای سامان‌دهی نظام صلاحیت حرفه‌ای و آموزش‌های تخصصی وزارت نیرو افزود: ما به دنبال ساماندهی و حمایت از مراکز منطقه‌ای هستیم تا در این استان‌ها بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

رئیس پژوهشگاه نیرو، به نقش‌آفرینی جدید محول شده به پژوهشگاه نیرو به عنوان مجموعه آموزش و فناوری وزارت نیرو اشاره کرد و عنوان داشت: در این نقش، مراکز آموزشی و پژوهشی باید به نوعی نمودی از پژوهشگاه نیرو در سراسر کشور باشند.
وی ادامه داد: در زیست بوم نوین آموزشی صنعت آب و برق، محورهایی نظیر مدیریت دارایی‌های فیزیکی، ارزیابی شایستگی مدیران، صلاحیت‌حرفه‌ای مدیران، آموزش‌های تخصصی و آموزش‌های الکترونیک، بحث آزمایشگاه‌های تخصصی صنعت آب و برق، بحث آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو، دیپلماسی صنعت آب و برق و سایر موارد موضوع ماموریت پژوهشگاه نیرو باید مدنظر مراکز آموزشی و پژوهشی سراسر کشور، قرار گیرد و محوریت آموزشی این مراکز به این سمت سوق داده شود.
عمیدپور تاکید کرد: نگاه ما صرفا نگاه آموزش صلاحیت حرفه‌ای نیست. مجتمع‌ها یک نماینده موسسه آموزشی و پژوهشی وزارت نیرو در استان خود هستند و باید در تمامی محورهای ذکر شده فعالیت جدی داشته باشند.
عمیدپور همچنین به توسعه آموزش‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود: بحث دیپلماسی آب و برق یکی دیگر از محورهایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

در ادامه، "اشکان ذوالریاستین" راهبر مجتمع‌ها و واحدهای آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو، به ارتقای کمی و کیفی بیش از پیش مراکز آموزشی پژوهشگاه نیرو اشاره کرد و گفت: باید مراکز آموزشی و پژوهشی در راستای برگزاری آموزش‌های نوین برنامه‌ریزی نموده و موضوعات و محورهایی را که جزو ماموریت‌های مهم در صنعت آب و برق هستند را در این آموزش‌ها مدنظر قرار دهند.
ذوالریاستین اظهار داشت: آموزش می‌تواند بخشی مهمی از زیست بوم نوآوری و چرخه پژوهش و تجاری‌سازی محصول مشابه بسیاری از کشورهای پیشرفته باشد. مراکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی باید برای ماموریت های جديد پژوهشگاه نیرو در بخش فناوری و بخش پژوهش صنعت آب وبرق برنامه‌ای مدونی داشته باشند.
راهبر مجتمع‌ها و واحدهای آموزشی و پژوهشی تاکید کرد: مسئله روز پژوهشگاه نیرو، مسئله وزارتخانه و مسئله روز شرکت‌های مادر تخصصی است. ما نیاز به یک تحول داریم و همه روسای مراکز باید در این تحول کمک کنند و پیشنهادات و راهکارهای خود را برای تحول آفرینی و اثرگذاری و اثربخشی بیشتر اعلام نمایند.
وی در پایان، به نظام‌مند نمودن ساختار مراکز آموزشی و پژوهشی و اصلاح شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌ها، اشاره و تاکید کرد: مراکز آموزشی مستقر در استان‌های کشور باید نگاه سازمانی و کلان داشته باشند و برای موضوعات اولویت‌دار برنامه‌ریزی عاجل به عمل آورند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.