وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، تحول عظیم در صنعت برق، با راه اندازی فن بازار
شنبه 29 اردیبهشت 1403

ایجاد تحول «عظیم» در صنعت برق با برگزاری رویداد فن بازار

برگزاری نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران، می‌تواند فرصتی مناسب برای شناسایی نیازهای فناورانه، عرضه توانمندی فناوری‌های شرکتهای دانش بنیان، اشتراک گذاری تجارب صنعت و مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها، برقراری ارتباط بین نیازها و توانمندی‌ها بوده و تسهیل شرایط را برای عقد قرارداد ایجاد کند.

ایجاد تحول «عظیم» در صنعت برق با برگزاری رویداد فن بازار
06 آبان 1402 15:46
به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، "ابوالفضل واحدی"، استاد دانشگاه علم و صنعت ایران و عضو کمیته علمی جشنواره و فن‌بازار تخصصی صنعت برق ایران طی یادداشتی در این باره آورده است؛ صنعت برق یکی از زیر ساختهای بنیادین و حیاتی، نه تنها برای سایر صنایع، بلکه برای تداوم توسعه و پیشرفت جوامع است. به عبارت دیگر تداوم تولید، انتقال و عرضه مطمئن انرژی الکتریکی با کیفیت مطلوب، شرط لازم برای افزایش تولید، ایجاد رونق اقتصادی، رشد و توسعه پایدار محسوب می‌شود. از این رو امروزه یکی از شاخصهای مهم توسعه اقتصادی و رفاه جامعه، میزان انرژی الکتریکی تولیدی و همچنین میزان انرژی مصرفی، به ویژه در بخش صنعت است.
صنعت برق در کنار وظیفه تامین انرژی الکتریکی پایدار، باید ملاحظات صیانت از منابع ملی، حفظ محیط زیست و جایگزین کردن انرژیهای فسیلی با تجدید پذیر را در برنامه‌های خود مورد توجه قرار دهد. برای رسیدن به این اهداف، لازم است که صنعت برق از فناوری‌های نوین و ظرفیت‌های دانشی توسعه یافته در این مسیر، به نحو مناسب بهره‌مند شود.
جشنواره و فن‌بازار تخصصی صنعت برق ایران، می‌تواند فرصتی مناسب برای شناسایی نیازهای فناورانه، عرضه توانمندی فناوری‌های شرکتهای دانش بنیان، با اشتراک گذاری تجارب صنعت و مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها، برقراری ارتباط بین نیازها و توانمندی‌ها و تسهیل شرایط برای عقد قرارداد را ایجاد کند.
برای اینکه این رویداد با موفقیت برگزار شود، لازم است شناسایی نیازهای فناورانه به دقت و با رعایت اولویت‌ها انجام شود. محصولات و فناوری‌های ارائه شده، از استانداردهای لازم برخوردار باشند. اطلاعات اخذ شده بعد از فیلتر شدن و دسته بندی، در قالب بانک اطلاعاتی شکل یافته و متعاقبا به روزرسانی شوند.
اطلاع‌رسانی در مورد برگزاری رویداد در سطح دست اندرکاران صنعت برق، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های ذیربط و ذی‌نفع به شکل موثر و مطلوبی انجام شود. بعد از برگزاری رویداد، حتما نشست‌های پیگیری و آسیب‌شناسی نیز مشکلات برای رفع آنها برگزار شود.
امید است برنامه‌ریزی و تلاشهای فشرده مسئولان برگزاری جشنواره قرین با موفقیت بوده و باعث اعتلای بیش از پیش صنعت برق کشور شود.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.