وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، تمدید مهلت ارسال ایده و طرح ، جشنواره سرمایش موضعی و سرماسازهای شخصی
ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403

تمدید مهلت ارسال ایده و طرح در جشنواره «شناسایی ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و فناورانه حوزه سرمایش موضعی و سرماسازهای شخصی» تا ۵ آبان

مهلت ارسال ایده و طرح در جشنواره «شناسایی ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و فناورانه در حوزه سرمایش موضعی و سرماسازهای شخصی» تا 5 آبان‌ 1402 تمدید شد.

تمدید مهلت ارسال ایده و طرح در جشنواره «شناسایی ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و فناورانه حوزه سرمایش موضعی و سرماسازهای شخصی» تا ۵ آبان
15 مهر 1402 16:29
به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، طبق بررسی‌های انجام شده، حدود 40 درصد از پیک بار کشور مربوط به استفاده از تجهیزات سرمایشی است. لذا اگر مسیری پیش گرفته شود که در آن برای خود افراد سرمایش ایجاد گردد، این امر باعث کاهش محسوس مصرف بارهای سرمایشی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، رویداد "سرمایش موضعی و سرماسازهای شخصی" قصد دارد با جمع‌آوری ایده و طرح‌های کاربردی درحوزه سرمایش موضعی و سرماسازهای شخصی، مانند کولرهای رومیزی شخصی کوچک، بدون تغییر محسوس در رفاه افراد، نسبت به تولید این تجهیزات کوچک و کاربردی و تامین سرمایش موضعی کاربردی اقدام نماید، که این امر کاهش مصرف بارهای سرمایشی را در پی خواهد داشت.

نتیجه مورد انتظار از رویداد این است که برخلاف روند عادی که فضای استقرار افراد خنک می‌شود، با جمع‌آوری ایده و طرح‌های نوآورانه و خلاقانه واحدهای فناور، شرکت‌های دانش‌بنیان، اساتید دانشگاهی، دانشجویان، صنعت‌گران و سازندگان تجهیزات سرمایشی، به طرح‌های ابتکاری (یا سیاستگذاری) در راستای تولید تجهیزاتی جهت ایجاد و کنترل سرمایش «برای خود افراد» پرداخته شود و در نتیجه بار مصرفی سرمایشی کاهش یابد.

لذا هر نوع ایجاد سرمایش موضعی و یا به کارگیری سرماساز شخصی یا پیشنهاد سیاست‌گذاری که این هدف را محقق سازد، در این رویداد مورد پذیرش و استقبال است.

سرمایش موضعی از طریق روش‌های هوشمندانه، پوشیدنی‌های سرمایشی، بهینه‌سازی، ارتقای بهره‌وری، اصلاح سیاست‌گذاری و ...، در این رویداد مورد استقبال است.

پذیرش ایده‌ها و طرح‌های پیشنهادی «شناسایی ایده‌ها و طرح‌های خلافانه و فناورانه در حوزه سرمایش موضعی و سرماسازهای شخصی» با محورهای اصلی شامل توان مصرفی پایین، آب مصرفی پایین، هزینه کم، دوام بالا، بکارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر، حداکثر رفاه برای فرد، حداکثر کاهش مصرف بار سرمایشی، هوشمندی، قابلیت اجرا در دو مرحله آزمایشی و گسترده، امکان تولید انبوه است.

ارائه خدمات توانمندسازی، استقرار و اختصاص گرنت در راستای ساخت نمونه اولیه برای ایده‌های برتر، معرفی طرح‌ها و محصولات جهت حمایت برای تولید انبوه، ارائه تسهیلات و پوشش ریسک تجاری‌سازی در راستای بازارسازی و بازاریابی برای طرح‌های برتر و ارائه جوایز ویژه و نفیس برای ایده‌ها و طرح‌های برتر اول تا سوم، از جمله مزایای حضور در این رویداد فناوری است.

دبیرخانه این رویداد در نظر دارد تا با برگزاری این رویداد و بهره‌گیری از توانمندی و ظرفیت عظیم داخلی، موجبات کاهش مصرف قابل توجه در بارهای سرمایشی در سال 1403، فراهم نماید. این دبیرخانه از تمامی سازندگان، تولیدکنندگان تجهیزات تهویه مطبوع و تبرید، محققان، فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، دعوت می‌نماید تا ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و فناورانه خود را از طریق سایت جشنواره به نشانی https://www.nri.ac.ir/localcooler ارسال کنند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.