وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، نخستین جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران
شنبه 29 اردیبهشت 1403

نخستين جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ايران برگزار می‌شود/ هم‌افزایی فناوران و جامعه دانشگاهی با صنعت برق

اولین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران، با هدف به هم‌رسانی فناوران و جامعه دانشگاهی با صنعت و رفع چالش‌های صنعت برق، 23 تا 26 آبان سال‌جاری، هم‌زمان با بیست و سومین نمایشگاه صنعت برق، در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

نخستين جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ايران برگزار می‌شود/ هم‌افزایی فناوران و جامعه دانشگاهی با صنعت برق
10 مهر 1402 13:44
"علی اکبر کاظمی" رئیس ستاد جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنعت آب و برق گفت: وزارت نیرو با احساس نیاز به ضرورت ایجاد پلی میان صنعت از یک سو و فناوران و دانشگاهیان از سوی دیگر و به منظور تعمیق سطح ارتباطات پژوهشی و فناوری میان صنایع (اعم از دولتی و خصوصی) و فناوران و دانشگاهیان و تسریع و تسهیل ارتباطات بین این المان‌ها و تبادل جدیدترین دستاوردهای علمی و فناورانه حوزه صنعت برق، نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران را برگزار می‌کند.
مشاور وزیر و مدیر کل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو افزود: هدف وزارت نیرو از برگزاری این جشنواره و فن بازار، به هم رسانی فناوران و اساتید دانشگاهی و دانشجویان با صنعت برق است و مقصود ما از این فن بازار جذب فناوری‌های نزد این افراد جهت رفع چالش‌های صنعت برق است.
کاظمی با تشریح نحوه تعامل در این فن بازار خاطر نشان کرد: در این جشنواره و فن بازار، نیازهای فناورانه صنعت و به خصوص صنعت برق احصا و به فناوران و جامعه دانشگاهی اعلام می‌‌شود تا با تعامل حاصله از جدیدترین دستاوردهای علمی فناوران و جامعه دانشگاهی جهت رفع نیازها و چالش‌های صنایع و صنعت برق بهره‌برداری شود.
وی افزود: این جشنواره هم اکنون در مرحله اخذ نیازهای فناورانه شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، جهت اعلام به فناوران است.
کاظمی با اشاره به محورهای این جشنواره و فن بازار تخصصی افزود: معرفی افق‌های جدید فناورانه صنعت برق به منظور جهت‌دهی فعالیت‌های هسته‌های فناور و نخبگان، برگزاری نشست‌های تخصصی تبادل فناوری به منظور هم‌رسانی چالش‌ها و ظرفیت‌ها، ایجاد بستری برای معرفی ایده‌ها و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی صنعت برق و انرژی، معرفی محصولات و خدمات فناورانه واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان، کمک به تامین مالی اجرای طرح‌های فناورانه و پیاده‌سازی ایده‌های نوآورانه، معرفی نیازهای فناورانه شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، هم‌اندیشی، تبادل اطلاعات و آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی جهان، معرفی پیشرفت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های فنی و مهندسی صنعت برق کشور، از جمله مهم‌ترین اهداف ما از برگزاری نخستین جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران و رویدادهای جانبی آن است.
همچنین گفتگوی بی‌واسطه دو سمت عرضه و تقاضای فناوری، اطلاع از نیازها و چالش‌های واقعی هر دو سمت تقاضا و عرضه، تسهیل‌گری در انقعاد قراردادها، شبکه‌سازی، ارائه محصولات به مشتریان واقعی، بازارسازی و بازاریابی، برگزاری کارگاه‌های علمی، تخصصی و آموزشی با هدف انتقال جدیدترین فناوری‌های علمی حوزه برق و انرژی با حضور اساتید مطرح خارج از کشور و ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه توسط اساتید برجسته دانشگاه و متخصصان صنعت در سطح داخلی و بین‌المللی و نیز برگزاری تورهای تخصصی فناوری، از جمله مزایای حضور در این جشنواره است.
" رئیس ستاد جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنعت آب و برق در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: ما از دانشجویان، نخبگان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، فناوران و ایده‌پردازان، شرکت‌های مادرتخصصی صنعت برق و زیرمجموعه‌های تابعه، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت برق، صنعتگران و تولیدکنندگان فعال در حوزه صنعت برق، صنایع بزرگ انرژی‌بر، که از مخاطبان اصلی این جشنواره و فن بازار هستند، تقاضا داریم در این رویداد مشارکت فعالانه داشته باشند. تا با ارائه فناوری‌های روزآمد و تبادل افکار و تجربیات، باعث رفع چالش و رشد هر چه بیشتر صنعت برق و خدمت با کیفیت‌تر به مردم و دستیابی به اهداف کلان توسعه‌ای صنعت برق کشور باشیم.
نخستین جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران، طی روزهای 23 الی 26 آبان سال جاری، همزمان با بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي صنعت برق ايران، در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. برگزار کننده این جشنواره وزارت نیرو و مجری آن مرکز رشد پژوهشگاه نیرو است.
علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در این رویداد علمی به وب‌سایت جشنواره به نشانی https://event.moe.gov.ir مراجعه کنند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.