وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، معاون سرمایه انسانی سا زمان اداری و استخدامی
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

بازدید معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور از پژوهشگاه نیرو

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور، در نشست با مدیران ارشد پژوهشگاه نیرو بر ایفای نقش پژوهشگاه نیرو به عنوان پیشران حوزه انرژی تاکید کرد.

بازدید معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور از پژوهشگاه نیرو
21 شهریور 1402 14:15

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، در این دیدار که با حضور "محمد شهرابی فراهانی" مدیر کل دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو، " ، "ناصر آزادی" معاون دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو  و مدیران ارشد پژوهشگاه نیرو برگزار شد، حسین عرب اسدی ضمن اشاره به توانمند‌سازی بیش از پیش نیروی انسانی و متخصصان پژوهشگاه نیرو، در راستای ماموریت‌ها، بر رویکرد اساسی پژوهشگاه نیرو در راستای مدیریت فناوری حوزه برق و انرژی تاکید کرد.

وی افزود: مدیریت فناوری تبدیل علم به ابزار رفع نیاز است و پژوهشگاه نیرو باید تلاش کند تا به نقش اصلی خود که پیشرانی حوزه برق و انرژی است، دست یابد.

"مجید عمیدپور" رئیس پژوهشگاه نیرو در این جلسه، ضمن اشاره  بر تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ملی، به هدف وزیر نیرو بر تبدیل وزارت نیرو به یک وزارتخانه دانش بنیان و مبتنی بر نوآوری و توسعه فناوری و آموزش تاکید کرد.

عمیدپور بر تامین برق پایدار برای کشور به عنوان اولویت اصلی وزیر نیرو اشاره کرد و افزود: درخواست وزیر نیرو این است که برق مردم به شکل پایدار تامین شود و در این مسیر وظیفه اصلی از پژوهشگاه نیرو این است که با کار فناورانه  به این تغییر شرایط کمک نماید.

عمیدپور افزود: رویکرد حال حاضر پژوهشگاه نیرو ایفای یک نقش عینی در اقتصاد عام است و این پژوهشگاه با انجام کارهای کلیدی مرتبط با وزارت نیرو و  ایفای نقش مشورتی به وزارت نیرو و حتی دستگاه‌های دیگر در حوزه آب، برق و انرژی نسبت به نقش آفرینی در عرصه ملی اقدام نموده است.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر در راستای خدمت به صنعت برق و انرژی کشور، چندین ماموریت جدید به پژوهشگاه نیرو محول شده است. بحث آموزش‌های تخصصی کارکنان صنعت آب و برق، ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای مدیران صنعت آب و برق، راه‌اندازی کانون ارزیابی مدیران صنعت آب و برق، مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت آب و برق، توسعه بهره‌وری صنعت برق و انرژی، هوشمند سازی صنعت آب و برق از جمله ماموریت‌های اخیر محول شده به این پژوهشگاه است.

عمیدپور  بر احصا مشکلات صنعت آب و برق و نیازهای فناورانه این صنعت توسط پژوهشگاه نیرو و رفع این نیازها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فعال در حوزه برق انرژی تاکید و  به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در مراکز رشد پژوهشگاه نیرو در سطح کشور و ارائه تسهیلات از سوی صندوق پژوهش و فناوری صنعت آب و برق تا تبدیل شدن ایده این شرکت‌ها به محصول و ورود به بازار اشاره کرد.

در ادامه این دیدار، بازدید از آزمایشگاه‌های مرجع  و تحقیقاتی پژوهشگاه نیرو و مرکز پایش آنلاین وضعیت نیروگاه‌های کشور با همراهی مدیران ارشد پژوهشگاه نیرو انجام شد. 

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.