دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

مهلت ارسال ایده و طرح برای جشنواره "سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی" تمدید شد

مهلت ارسال ایده و طرح برای نخستین جشنواره "سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی" که پیشتر تا ۱۰ شهریور تعیین شده بود، تا ۱۴ مهر تمدید شد.  

مهلت ارسال ایده و طرح برای جشنواره "سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی" تمدید شد
14 شهریور 1402 09:52

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، با توجه به درخواست مکرر فناوران، پژوهشگران و به‌ویژه دانشجویان به منظور تمدید زمان ارسال طرح‌ها و ایده‌ها و اضافه‌شدن موضوع سایبان مزارع کشاورزی و گلخانه‌ها به محورهای اصلی جشنواره، زمان دریافت طرح‌ها و ایده‌ها برای شرکت در نخستین جشنواره سایبان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی تا ۱۴ مهرماه تمدید شده است. زمان برگزاری جشنواره نیز از ۱۹ شهریور به ۲۶ مهر تغییر کرد. 

همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به جمع مشارکت کنندگان در این جشنواره افزوده شدند.

نخستین جشنواره "سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی"، با هدف جذب و حمایت از ایده‌ها‌، طرح‌های فناورانه و خلاق در حوزه مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی، در محل پارک علم و فناوری نیرو مستقر در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

 جذب و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و خلاق در حوزه‌های سایبان در نمای ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی، سایه‌بان کولر آبی، کولر گازی و سایر تاسیسات برودتی و سایه‌بان در محل گذرهای عمومی، پارک‌ها، فضای سبز و نیز سایه‌بان خودروها از جمله محورهای این جشنواره است.

رویکردهای این جشنواره در جذب آثار؛ کارایی طرح، سبکی و مقاومت، سهولت در نصب و اجرا و بهره‌برداری، همچنین الگوبرداری از معماری ایرانی اسلامی، زیبایی بصری، سازگاری با محیط‌زیست و هماهنگی با المان‌های شهری، بهره‌مندی از مولفه‌های نوآورانه و خلاق نظیر مواد نوین، تکنیک‌های سایه‌سازی با سطح‌کمتر سایه‌بان و . . . است. ارائه خدمات توانمندسازی، استقرار و اختصاص گرنت در راستای ساخت نمونه اولیه برای ایده‌های برتر، معرفی طرح‌ها و محصولات به ذی‌نفعان این حوزه، ارائه تسهیلات و پوشش ریسک تجاری‌سازی در راستای بازارسازی و بازاریابی برای طرح‌های برتر و جوایز ویژه و نفیس برای ایده‌ها و طرح‌های برتر اول تا سوم، از جمله مزایای حضور در این جشنواره است.

دبیرخانه جشنواره از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، صنعتگران، تولیدکنندگان، ایده‌پردازان، فناوران، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دارای ایده، یا طرح و محصول در حوزه سایبان‌ها، دعوت می‌‌نماید تا ایده‌ها و طرح‌های خود را برای ارزیابی و دریافت حمایت‌ها به این جشنواره ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این رویداد، ایده‌ها و طرح‌های خود را به سایت جشنواره به نشانی https://www.nri.ac.ir/sunshade ارسال کنند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.