وزارت نیرو ، پژوهشگاه نیرو، مریم کارگر نجفی، هفته دولت
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

رئیس پژوهشگاه نیرو: پژوهشگاه نیرو خواستار نقش‌آفرینی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است

رئیس پژوهشگاه نیرو خواستار زمینه‌سازی برای نقش‌آفرینی این پژوهشگاه در فعالیت‌های ملی و بین‌المللی شد.

رئیس پژوهشگاه نیرو: پژوهشگاه نیرو خواستار نقش‌آفرینی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است
08 شهریور 1402 16:12

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، «مجید عمیدپور» روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از فاز دوم مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی و پایلوت آزمایشگاهی سامانه اتوماسیون توزیع برق پژوهشگاه نیرو اظهار داشت: با توجه به بلوغی که در مجموعه پژوهشگاه نیرو شکل گرفته و پروژه‌ها و تحقیقاتی که انجام شده، این ظرفیت وجود دارد که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نقش‌آفرینی کنیم.
 وی افزود: پتانسیل و ظرفیت موجود در پژوهشگاه نیرو خیلی می‌تواند برای کشور موثر باشد. این پژوهشگاه پیشتر مانند دیگر پژوهشگاه‌ها بود و تنها یکسری پژوهش‌ها انجام می‌داد که در فرآیندی وارد مدیریت پژوهش شد و این نیاز به لحاظ تاریخی از پیشتر وجود داشت.
 وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه در صنعت آب و برق گفت: پژوهشگاه نیرو نشان داده که قابلیت‌های ویژه‌ای در اجرای پروژه‌های بزرگ داشته و اثرگذار بوده است. این نقش آفرینی‌ها از عهده یک سازمان نوپا برنمی‌آید و همکاران ما در پژوهشگاه فعالیت‌ها را به صورت بنیادی انجام داده اند.
 عمیدپور با تاکید بر فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان و اثرگذاری جدید در سال آینده اظهار داشت: زیست بومی که با وزارت نیرو در این باره برای پژوهشگاه گفت و گو شده در حال شکل‌گیری است و این پژوهشگاه هاب خود در زمینه نقش‌آفرینی در صنعت آب و برق را شکل می‌دهد و از عناصر مورد نیاز استفاده می‌کند.
 وی با اشاره به نقش‌آفرینی جدی پژوهشگاه در حوزه‌های مختلف اعم از استاندارد و فعالیت‌های کلیدی مانند امنیت سایبری اظهار داشت: یک اتفاق جدیدی که به وقوع پیوسته آموزش و صلاحیت حرفه‌ای است که این فعالیت مهم و جدید هم به پژوهشگاه واگذار شده است.
 عمیدپور گفت: پژوهشگاه هم اینک به مجموعه‌ای کشوری تبدیل شده و در استان‌ها پایگاه‌هایی دارد که در زمینه صلاحیت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.
 وی همچنین از راه‌اندازی پارک بین‌المللی انتقال و توزیع خراسان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مرکز مدیریت انرژی مرکزی ملی است که رها شده بود، ما وظیفه خودمان می‌دانیم که اینگونه موارد را به جایگاه ملی خود برگردانیم و در خراسان نیز درتلاش هستیم تا پارک بین‌المللی مذکور را در سطح منطقه و مشارکت از طریق کنسرسیوم، صنایع پتروشیمی، نفت و فولاد را در زمینه بهره‌وری انرژی فعال کنیم.
 عمیدپور خاطرنشان کرد: به غیر از پژوهشگاه نیرو، یک مرکز قوی علمی که بتواند کشور را در دوران گذار انرژی هدایت کند، نداریم. دنیا تحولات جدی در حوزه انرژی را تجربه می‌کند و پژوهشگاه می‌تواند در زمینه‌های مختلف اعم از توسعه تجدیدپذیرها برنامه‌ریزی کند.
 وی افزود: روی افق 1420 صنعت برق درحال کار هستیم و نتایج خوبی به دست آمده است. نقش آفرینی ملی پژوهشگاه نیرو خیلی مهم است. نیاز است که نقش آفرینی کرده و کشور را در دوران گذار انرژی کمک کنیم.
 رئیس پژوهشگاه نیرو اظهار داشت: در یکصد سال گذشته نتوانستیم تجهیزات و فناوری لازم را در صنعت نفت کشور فراهم کنیم. کارهای زیادی بویژه در چند دهه اخیر انجام شده است اما در مدیریت مصرف مشکل داریم.وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیاری در پژوهشگاه نیرو در راستای بهره‌گیری از فناوری برای اقتصاد آب و اقتصاد برق وجود دارد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.