یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

آغاز به‌کار دبیرخانه جشنواره سایه‌بان‌ها در پژوهشگاه نیرو/ دعوت از ایده‌پردازان و فناوران برای ارسال طرح‌های نوآورانه

همزمان با تشکیل و آغاز به‌کار دبیرخانه جشنواره سایه‌بان‌ها و چترهای حرارتی و خورشیدی در مرکز رشد پژوهشگاه نیرو، فراخوان این جشنواره برای ارسال طرح‌های نوآورانه ایده‌پردازان و فناوران منتشر شد.

آغاز به‌کار دبیرخانه جشنواره سایه‌بان‌ها در پژوهشگاه نیرو/ دعوت از ایده‌پردازان و فناوران برای ارسال طرح‌های نوآورانه
31 مرداد 1402 09:34

به گزارش پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، پژوهشگاه نیرو با تشکیل دبیرخانه جشنواره سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی در مرکز رشد و انتشار فراخوان عمومی به دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر ارگان‌های مربوطه تلاش دارد تا گامی موثر در زمینه مدیریت مصرف انرژی در کشور برداشته شود.
تامین انرژی بخش خانگی و صنعتی با آغاز فصل گرما، افزایش مصرف تجهیزات سرمایشی و پیک بار، به چالش بزرگ صنعت برق منجر شده است؛ در این چارچوب، پژوهشگاه نیرو با احساس مسوولیت در خصوص ضرورت فرهنگ سازی و توسعه این سایه‌بان‌ها به منظور افزایش بهره‌وری، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی کرده است.
دبیرخانه جشنواره از تمامی ایده‌پردازان و فناوران به منظور ارسال طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در خصوص سایه‌بان‌ها و چترهای حرارتی و خورشیدی دعوت به عمل آورده است.
علاقه‌مندان برای ارسال طرح به این جشنواره می توانند با مراجعه به سایتhttps://www.nri.ac.ir/sunshade اقدام کنند.
مهلت ارسال ایده و طرح و شرکت در این جشنواره تا 10 شهریور 1402 است.
یکی از روش‌های افزایش بهره‌وری، استفاده از سایه‌بان‌ها و چترهای حرارتی و خورشیدی برای کاهش میزان تابش خورشیدی بر روی تجهیز است. در این چارچوب، توجه به مدیریت مصرف انرژی و بهبود کارایی تجهیزات سرمایشی، با استفاده از روش‌های مختلف و کاهش میزان مصرف و بهره‌وری انرژی ضروری است.
سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی می‌توانند در قالب سایه‌بان در نمای ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی، سایه‌بان کولر آبی، کولر گازی و سایر تاسیسات برودتی، سایه‌بان در محل گذرهای عمومی، پارک‌ها، فضای سبز، سایه‌بان خودروها و . . . مورد بهره‌برداری قرار گرفته و موجب کاهش میزان مصرف و بهره‌وری تجهیزات شوند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.