وزارت نیرو، پزوهشگاه نیرو، نماینده توسعه سازمان ملل، کلودیو پروویداس، مجید عمیدپور، برقی سازی شهرتهران
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

لزوم توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر به‌منظور ارتقای صنعت برق ایران

نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران گفت: صنعت برق ایران ظرفیت‌های بالایی برای پیشرفت در سطح منطقه خاورمیانه و جهان دارد و لازمه این مهم توجه ویژه به انرژی‌های تجدیدپذیر است.

لزوم توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر به‌منظور ارتقای صنعت برق ایران
12 تیر 1402 15:13
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه نیرو، "کلودیو پرو ویداس" امروز (دوشنبه) در نشست بررسی راهکارهای همکاری، جلب مشارکت و حمایت‌های فنی و مالی برنامه عمران سازمان ملل متحد UNDP برای برقی‌سازی شهر تهران، ضمن تشکر از برگزاری این جلسه از آمادگی مرکز UNDP برای همکاری فنی و مالی با وزارت نیروی ایران در مسیر پروژه‌های مشترک خبر داد.
وی با اشاره به تجربه‌های موفق همکاری با ایران در پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی، به پیشرفت‌های چشمگیر صنعت برق ایران در سال‌های گذشته باوجود تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد.
نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد از آمادگی UNDP برای ایجاد تعامل بین صنعت برق ایران با کشورهای موفق در حوزه برقی‌سازی شهری خبر داد.
وی افزود: برای اجرای موفق پروژه‌های برقی‌سازی، به منابع مالی کافی نیاز است که تلاش می‌کنیم در تسهیل فرایندهای تأمین منابع مالی و راهکارهای آن به ایران کمک کنیم.

"مجید عمیدپور" رئیس پژوهشگاه نیرو ، در این نشست وضعیت کلی صنعت برق ایران و چالش‌های پیش‌روی آن را تشریح کرد.
عمیدپوربا تاکید بر توانمندی‌های صنعت برق ایران برای کمک به کشورهای درحال‌توسعه، از مرکز UNDP به‌منظور حمایت‌های فنی و مالی قدردانی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد در سایه تعامل سازنده با مرکز UNDP سازمان ملل متحد، برنامه‌های وزارت نیرو در مسیر برقی‌سازی شهر تهران با ظرفیت بیشتری استمرار پیدا کند.
رئیس پژوهشگاه نیرو با تأکید بر ضرورت تشکیل گروه‌های مشاوره‌ای و تحقیقاتی، خاطرنشان‌کرد: با فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم که با محوریت پژوهشگاه نیرو انجام می‌شود، در آینده نزدیک شاهد اجرای پروژه‌های مشترک برقی‌سازی شهر تهران به‌صورت مرحله‌ای و گام‌به‌گام خواهیم بود.
برقی‌سازی، پروژه‌ای حیاتی برای تهران
همچنین "علی وطنی" عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران، با اشاره به خسارت‌های سنگین آلودگی هوا بر سلامتی مردم ایران به‌ویژه تهران، پروژه برقی‌سازی شهر تهران را یک پروژه حیاتی و اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد.

وی افزود: باتوجه‌به نقش مهم صنعت برق در کاهش میزان آلودگی هوا، می‌توان با اجرای پروژه‌هایی چون برقی‌سازی شهر تهران علاوه بر حفاظت از محیط‌زیست، به‌صرفه جویی ارزی قابل‌توجهی دست‌یافت.
همچنین در بخش دیگری از این نشست «عبدالصاحب ارجمند» مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو ضمن تأکید بر توانمندی‌های صنعت برق ایران، افزود: صنعت برق ایران در سال‌های گذشته نقش مهمی در افزایش رفاه عمومی مردم ایران داشته و نیز به یکی از قطب‌های انرژی منطق تبدیل شده است.
ارجمند، ضمن اشاره به چشم‌انداز بلندمدت صنعت برف ایران تا سال ۲۰۴۰ میلادی خاطرنشان کرد: کمک‌های UNDP می‌تواند نقش مهمی در برنامه‌های توسعه‌ای صنعت برق ایران داشته باشد.
وی پیشنهاد داد که پروژه‌های مشترک مطالعاتی بین پژوهشگاه نیرو و مرکز با هدف مطالعه فرصت‌ها و تهدیدهای صنعت برق ایران و غرب آسیا با هدف ترسیم چشم‌اندازهای جدید توسعه‌ای اجرایی شود.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.