یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

مراسم گرامیداشت زنده یاد پروفسور علیمحمد رنجبر، بنیانگذار پژوهشگاه نیرو برگزار شد

مراسم گرامیداشت زنده یاد پروفسور علیمحمد رنجبر، بنیانگذار پژوهشگاه نیرو برگزار شد

مراسم گرامیداشت زنده یاد پروفسور علیمحمد رنجبر، بنیانگذار پژوهشگاه نیرو برگزار شد
16 تیر 1400 14:31

با هدف تجلیل از مقام شامخ دکتر رنجبر و ارج نهادن به خدمات این استاد گرانقدر مراسم گرامی داشت یاد و خاطر ایشان با حضور خانواده معزز وی، پیشکسوتان صنعت برق، اساتید دانشگاه، دانشجویان، همکاران پژوهشگاه نیرو و دوستداران آن استاد فرهیخته برگزار شد.
در این مراسم سخنرانان و حاضران ضمن تجلیل از مقام والای علمی پروفسور علیمحمد رنجبر و خدمات ارزنده و تلاش‌های علمی این استاد فرزانه در زمینه دانشگاهی و خدمت به صنعت برق کشور، ضایعه درگذشت این استاد با اخلاق را به جامعه علمی کشور و دوستداران ایشان تسلیت گفتند و یاد شخصیت والاو انسانی ایشان را گرامی داشتند.
در این مراسم همکاران و یاران دیرین دکتر رنجبر به ایراد سخنرانی پرداختند و با توجه به برگزاری مراسم به شکل مجازی برخی از اساتید با ارسال پیام تصویری نسبت به همدردی با خانواده دکتر رنجبر اقدام کردند.
همچنین در این مراسم از خانواده بزرگوار دکتر رنجبر تقدیر به عمل آمد و پیام تسلیت و لوح تقدیر وزیر نیرو، لوح تقدیر پژوهشگاه نیرو به پاس قدردانی از فعالیتهای ارزنده پروفسور رنجبر تقدیم گردید.
در بخش دیگری از این مراسم تعدادی از پیامهای تسلیت مقامات دانشگاهی، صنعتی و دوستداران دکتر رنجبر قرائت شد.
دکتر رنجبر استاد فرزانه ای بود که با وقف عمر و سخت کوشی، موجب پیشرفت صنعت برق ایران و پرورش دانشجویان توانمند در عرصه علمی کشور گردید. ایشان یکی از آن انسان‌های وارسته عصر حاضر بودند که با جدیت، تعهد و تخصص بی‌ نظیر خود طی چند دهه فعالیت علمی- پژوهشی و معلمی خدمات ارزنده‌ای به جامعه علمی و صنعتی کشور نمودند.
امروز اکثر اساتید برجسته و مدیران فنی صنعت برق کشور افتخار شاگردی ایشان را دارند . وی بنیانگذار و اولین رئیس پژوهشگاه نیرو، اولین رئیس دانشگاه صنعتی شریف پس از انقلاب اسلامی، چهره ماندگار علمی در سال ۱۳۸۳، معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی ، استاد نمونه کشور و مولف چندین کتاب تخصصی و بسیاری اقدامات ارزشمند دیگر بود. اینها تنها بخشی از سوابق ارزشمند وی می‌باشد و بی تردید فقدان ایشان، ضایعه جبران ناپذیری برای جامعه علمی و صنعت برق کشور است.
فعالیت‌های این استاد مصداق بارز کوشش در راه اعتلای معنویت و انسانیت و رسیدن به علم الهی بود. توفیق خدمت به خلق، به یادگار گذاشتن آثار علمی، تعلیم شاگردان متعهد و متخصص،همان فعالیت در راه نیل به اهداف الهی است که زنده یاد پروفسور رنجبر آن را به احسن‌ترین وجه ممکن میسر ساخت. روحش شاد و یادش جاویدان.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.