شنبه 15 اردیبهشت 1403

نشست خبرگی پروژه " مدل کسب و کار ارائه خدمات در شبکه آزمایشگاهی صنعت برق" برگزار شد

مدیریت برنامه‌ریزی و تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های صنعت برق و انرژی در مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو(آبانیرو) اقدام به راه‌اندازی و توسعه شبکه آزمایشگاهی صنعت برق کشور نموده است.

نشست خبرگی پروژه " مدل کسب و کار ارائه خدمات در شبکه آزمایشگاهی صنعت برق" برگزار شد
10 آبان 1399 15:46

در این راستا به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی ارائه خدمات شبکه آزمایشگاهی صنعت برق کشور و بهره‌برداری حداکثری از امکانات و منابع موجود در شبکه و پاسخگویی به نیازهای آزمایشگاهی صنعت برق در قالب انجام آزمون تجهیزات صنعت برق کشور، ضروری است مدل کسب و کار شبکه آزمایشگاهی مذکور توسعه یابد.
برای بهبود فضای کسب و کار در شبکه آزمایشگاهی صنعت برق و بهره‌گیری از دانش و تجربیات ذی‌نفعان در حوزه آزمایشگاه و آزمون در صنعت برق کشور، نشستی با حضور نماینده خبرگان فعالیت‌های آزمایشگاهی صنعت برق شامل نمایندگان آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، آزمایشگاه‌های دولتی و نماینده صنعت در تاریخ 28 مهرماه 1399 در محل پژوهشگاه نیرو برگزار گردید و با بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات این خبرگان، مدل کسب و کار شبکه آزمایشگاهی صنعت برق کشور مورد همفکری قرار گرفت.
در این جلسه ابتدا، مهندس فرهادی مطالبی را در خصوص نقش و جایگاه، و اهمیت و الزام «آزمون، بازرسی و استاندارد» در صنعت برق و انرژی" ارائه نمودند. ایشان ضمن مطرح کردن توضیحاتی در خصوص الزامات قانونی ساختار مرکز آبانیرو، ابلاغیه‌های وزارت نیرو در این خصوص را تشریح و سپس مأموریت‌های دفتر برنامه‌ریزی و تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌های صنعت برق و انرژی را ارائه نمودند. در ادامه مهندس فرهادخانی مطالبی در خصوص مدل کسب و کار ارائه خدمات شبکه آزمایشگاهی صنعت برق ارائه کرده و توضیحاتی را در مورد شبکه‌های آزمایشگاهی موجود در کشور و جهان، و اجزای مدل کسب و کار شبکه آزمایشگاهی عنوان نمودند.
در ادامه نقطه نظرات خبرگان در حوزه آزمایشگاه در خصوص توسعه فضای کسب و کار شبکه آزمایشگاهی شامل اجزای اصلی شبکه همانند تعیین ارزش‌های بنیادین شبکه آزمایشگاهی، فعالیت‌های کلیدی مورد نیاز برای توسعه شبکه، منابع مورد نیاز شبکه و ..... مطرح و بررسی گردید.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.