چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

عملیات نصب سیستم تحریک استاتیک ژنراتور سنکرون نیروگاه برقابی لوارک آغاز شد

مدیر پروژه تولید دانش فنی، طراحی و ساخت سیستم تحریک استاتیک ژنراتور سنکرون برای نیروگاه برقآبی لوارک با تاکید براینکه تمامی مراحل این پروژه با اتکا بر توان داخلی انجام شده است گفت: سیستم تحریک استاتیک برای واحدهای برقابی در نیروگاه لوارک در نیمه اول سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

عملیات نصب سیستم تحریک استاتیک ژنراتور سنکرون نیروگاه برقابی لوارک آغاز شد
17 فروردین 1399 02:06

بهروز عارضی مدیر پروژه تولید دانش فنی، طراحی و ساخت سیستم تحریک استاتیک ژنراتور سنکرون برای نیروگاه برقآبی لوارک، ضمن اشاره به آغاز عملیات نصب سیستم تحریک استاتیک ژنراتور سنکرون نیروگاه برقابی لوارک، به بومی سازی این سیستم اشاره کرد و گفت: این سیستم که پس از سال‌ها پژوهش توسط پژوهشگاه نیرو و به کارفرمایی شرکت توسعه منابع آب و نیرو بومی سازی شده است، به مدت قریب دو سال انواع مختلف آزمون‌ها شامل آزمون‌های نوعی، آزمون سخت افزار در حلقه (HIL)، آزمون با شبیه ساز آنالوگ نیروگاهی را با موفقیت پشت سر گذاشته و مجوز نصب در نیروگاه برقابی لوارک را کسب کرده است.
عارضی تصریح کرد: در گذشته این سیستم، فقط از کشورهای اروپایی شامل آلمان، اتریش و سوئد و فرانسه وارد می‌شد، با توجه به تحریم‌های اعمال شده بر کشورمان، بومی سازی دانش فنی، طراحی و ساخت این سیستم، پیشرفت قابل توجهی در بومی سازی صنعتی محسوب می‌شود.
مدیر پروژه سیستم تحریک استاتیک ژنراتور سنکرون برای نیروگاه برقابی به مزیت‌های این طرح اشاره کرد و گفت: سیستم تحریک استاتیک به علت اینکه هیچ عنصر دواری در ساختمان آن به کار گرفته نشده است لذا هم از نظر دینامیک و سرعت عمل و هم از نظر نیاز کمتر به سرویس و نگهداری، دارای مزیت می‌باشد. این پروژه با اتکای کامل بر توان داخلی اجرا شده است و دانش فنی آن کاملا بومی تدوین گردیده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات نصب این سیستم در نیروگاه لوارک آغاز شده است و پس از اتمام مراحل نصب، این سیستم در نیمه اول سال جاری طی مراسمی در نیروگاه لوارک راه‌اندازی و شروع به فعالیت خواهد کرد.
لازم به ذکر است سیستم تحریک وسیله ای است که برای ایجاد میدان در ژنراتور و تولید ولتاژ به کار می‌رود. این وسیله یکی از مهم ترین ابزار‌های کنترل نیروگاه محسوب می‌شود، که به کمک آن می توان ولتاژ ترمینال ژنراتور را کنترل و به حفظ پایداری و قابلیت اطمینان شبکه کمک کرد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.