یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ؛ حمایت از بخش خصوصی ماهیت توسعه پژوهشگاه نیرو است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پژوهشگاه نیرو اگر هدفش رسیدن به محصول و حل مشکل صنعت برق است، باید سرمایه گذاری بخش خصوصی را جذب کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ؛ حمایت از بخش خصوصی ماهیت توسعه پژوهشگاه نیرو است
17 آذر 1398 15:33

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در حاشیه بازدید از پژوهشگاه نیرو اظهار داشت: محصول حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش است و ما باید زیر ساخت و امکانات لازم جهت حضور بخش خصوصی و پایین آوردن ریسک را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا کنیم.
وی افزود: مهمترین آورده پژوهشگاه نیرو در این قضیه بازار است و این بزرگترین آورده برای وزارت نیرو است و باید در این حوزه اتفاق بیفتد و این ماهیت توسعه پژوهشگاه نیرو است که در حال محقق شدن است.
ستاری ادامه داد: پژوهشگاه نیرو پیش از هر چیز یک پارک فناوری برای بخش خصوصی است. بنابراین باید امکانات را مهیا کنیم برای اینکه جوانان بتوانند ایده‌ها و خلاقیت خود را بروز دهند و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کنند و جوانان بتوانند ایده‌های خود را توسعه دهند.
ستاری تاکید کرد :برای تحقق این ایده‌ها لازم است پژوهشگاه نیرو به عنوان مرجع تخصصی پژوهش و فناوری صنعت برق، ارتباط منسجم تری با دانشگاه و دانشجویان و شرکت‌های دانش بنیان و خصوصی داشته باشد و با روی گشاده و مستمرا با این نهادها در ارتباط باشد.
گفتنی است در این دیدار، دکتر ستاری و هیات همراه از جزئیات پروژه‌های HAS (ارتقاء توان توربین گاز) و مرکز کنترل و پایش ناوگان نیروگاهی کشور (CM) و سایر دستاوردهای پژوهشگاه نیرو در مشارکت با شرکت‌های دانش بنیان بازدید کردند و طی دیدار با فعالان فناور مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه نیرو در جریان فعالیت‌های مجموعه پژوهشگاه نیرو در راستای مدیریت تحقیقات صنعت برق و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفتند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.