یکشنبه 09 اردیبهشت 1403

جلسه هم اندیشی تدوین دستورالعمل‌های آزمون‌های استاندارد و راه‌اندازی آزمایشگاه موتورهای گازسوز با کاربرد تولید پراکنده برگزار شد

این جلسه به منظور هم اندیشی در خصوص تدوین دستورالعمل‌های آزمون‌های استاندارد و ضرورت طراحی، تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاهی استاندارد، جهت ارزیابی کیفیت موتورهای گازسوز با کاربرد تولید پراکنده در کشور، برگزار شد.

جلسه هم اندیشی تدوین دستورالعمل‌های آزمون‌های استاندارد و راه‌اندازی آزمایشگاه موتورهای گازسوز با کاربرد تولید پراکنده برگزار شد
18 خرداد 1398 13:53

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ در سال‌های اخير توسعه مولدهای مقياس کوچک و توليد پراکنده رشد فزاینده‌ای را در دنيا داشته‌اند. همزمان با اين روند جهانی، در کشور ایران نيز شرکت‌های مختلفی نسبت به فعالیت و سرمايه‌گذاری در اين زمينه اقدام کرده‌اند.
از جمله مولدهای مناسب برای توليد پراکنده موتورهای گازسوز می‌باشند که تمايل به اين نوع از مولدها در ايران با توجه به دسترسی آسان به گاز طبيعی توجیه پذیر می‌باشد. با در نظر گرفتن روند رو به رشد صنعت توليد پراکنده در کشور، در حال حاضر طراحی، تجهیز و راه اندازی مرکز آزمونی که امکان ارزيابی کیفیت مولدهای مذکور براساس الزامات استاندارد را داشته باشد، ضروری است.
بر این اساس جلسه هم اندیشی با متخصصین و خبرگان موتورهای گازسوز در مورد تدوین دستورالعمل‌های آزمون‌های استاندارد و راه‌اندازی آزمایشگاه مذکور، برگزار گردید.
این جلسه هم اندیشی با نظارت مهندس چیت‌چیان مشاور ارشد پژوهشگاه نیرو و با حضور اساتید، کارشناسان و مدیران ارشد شرکت‌ها، صنایع و دانشگاه‌ها و همکاری مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو (آبا نیرو) و پشتیبانی فنی و مهندسی گروه پژوهشی تجهیزات دوار مکانیکی، برگزار گردید.
در این جلسه حاضران به بحث و ارایه نظرات در مورد آزمایشگاه موتورهای گازسوز با کاربرد تولید پراکنده پرداختند. در ابتدای این جلسه مهندس فرهادی به عنوان رئیس مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو (آبا نیرو) توضیحاتی را در مورد هدف کلی این فعالیت و دلایل برگزاری این همایش مطرح نمودند و سپس آقای دکتر صیامی کارشناس گروه تجهیزات دوار مکانیکی به تشریح مساله، فعالیت‌های انجام شده و ظرفیت های موجود در پژوهشگاه نیرو و کشور پرداختند. در ادامه حاضرین در بحث مشارکت نموده و نقطه نظرات و ایده‌های خود را ارائه نمودند و موضوع از ابعاد مختلف بررسی گردید.
آقای دکتر صنایع (عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت)، آقای مهندس حمزه‌نوا (مدیرعامل شرکت مبتکران پارس اندیش)، آقای مهندس زمردی (مدیر عامل شرکت فابا انرژی)، آقای مهندس گوهری (معاونت تولید شرکت بهره‌برداری نیروگاه طرشت) و خانم مهندس نریمیسا (مجری طرح تولید پراکنده و انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توانیر) از جمله خبرگان حاضر در جلسه بودند که به بحث و ارایه نظرات پرداختند.
در پایان نشست مهندس چیت‌چیان در مورد اهمیت پرداختن به موضوع تولید پراکنده و راه‌اندازی آزمایشگاه موتورهای گازسوز با رویکرد تولید پراکنده به نکات ارزشمند و رهنمودهایی برای ادامه کار اشاره کردند. بر اساس نتایج این نشست، شناخت بهتری در مورد شرکت ها، آزمایشگاه‌ها و بازیگران این عرصه به دست آمد و در گام‌های بعدی و در تعامل با ذی‌نفعان و حامیان این موضوع، طراحی، تجهیز و راه‌اندازی مرکز آزمون پیگیری می‌گردد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.