شنبه 15 اردیبهشت 1403

جایگزینی سوخت سبز به جای سوخت‌ فسیلی در مصارف خانگی کشور بلژیک

جایگزینی سوخت سبز به جای سوخت‌ فسیلی در مصارف خانگی کشور بلژیک
21 بهمن 1397 11:47

برای نخستین بار، با همکاری کشور هلند و بلژیک، واحد تزریق متان زیستی (بیومتان) به شبکه گاز طبیعی در بلژیک راه‌اندازی می‌شود و بیوگاز پس از خالص‌سازی به وسیله سیستم غشایی برای مصارف خانگی وارد شبکه سراسری گاز می‌شود. امروزه به دنبال کاهش سوخت‌های فسیلی، اهمیت استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر دو چندان شده‌ است.
شرکت Bright Biomethane که زیرمجموعه شرکت‌های متخصصان فناوری بیولوژیکی هلند (HoSt) است، مجری نصب و طراحی سیستم ارتقاء فرایند بیوگاز به متان زیستی برای واحد تبدیل انرژی IOK Afvalbeheer در شهر Beerse بلژیک انتخاب شده است‌.
اجرای این طرح نخستین پروژه شرکت Biomethane Bright در بلژیک می‌باشد که با اجرای آن، تزریق بیومتان به شبکه گازی در بلژیک به حقیقت خواهد پیوست. در این سیستم از فناوری غشایی برای خالص‌سازی بیوگاز و تبدیل آن به متان زیستی استفاده شده است که این مقدار معادل مصرف سالانه گاز طبیعی ۳۵۰ خانوار در بلژیک می‌باشد. حجم متان زیستی تولیدی به آسانی قابل افزایش می‌باشد و این اطمینان را فراهم می‌کند که در آینده‌ای نه چندان دور گاز مورد نیاز برای ۱۰۰۰ خانوار را فراهم کند.
بیوگاز استفاده شده در سیستم غشایی از هضم بیهوازی ضایعات باغی، میوه و سبزیجات بیش از نیم میلیون جمعیت منطقه Kempen در کشور آلمان تولید شده است.
انرژی زیستی تجدیدپذیر به دو روش در IOK Afvalbeheer تولید می شود: ۷۵ درصد بیوگاز در سامانه‌های تولید همزمان برق و حرارت (CHP) به گرما و برق تبدیل می شود که مجدداً به عنوان منبع برق برای واحد بیوگاز و ارتقاء بیوگاز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ و ۲۵ درصد دیگر بیوگاز توسط سیستم غشایی به متان زیستی تبدیل می‌شود که در ادامه به شبکه گاز طبیعی تزریق خواهد شد. در آینده نزدیک روش فوق برای تولید انرژی، با افزایش مقدار متان زیستی توسعه خواهد یافت.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.