یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

نشست مشترک پژوهشگاه نیرو و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

در راستای توسعه همکاری پیرامون مباحث انرژی و هوشمندسازی ساختمان و بهره‌مندی از توانمندی‌های مشترک، نشست مشترکی میان روسای پژوهشگاه نیرو و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در روز چهارشنبه 4 مهر ماه در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

نشست مشترک پژوهشگاه نیرو و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
07 مهر 1397 13:53

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ در این نشست که با حضور مدیران ارشد پژوهشگاه نیرو و سازمان تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار گردید، طرفین به بحث و تبادل نظر در خصوص توسعه همکاری‌ها پرداختند.
در این جلسه مدیران بخش‌های مختلف تحقیقاتی مرکز راه، مسکن و شهرسازی و نمایندگان پژوهشگاه نیرو پیرامون محورهای پیشنهادی جهت گسترش همکاری‌ها به ارائه توضیحات پرداختند.
دکتر قاضی‌زاده رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: با توجه به اینکه مباحث مطرح شده در این جلسه، طیف وسیعی از کارها بویژه مباحث انرژی در ساختمان و هوشمندسازی را شامل می‌شود. نگاه اصلی ما این بوده که چطور می‌توانیم از ظرفیت‌های این مرکز استفاده کنیم و در مباحثی مثل هوشمندسازی بتوانیم اقدامات مثمرثمری را به انجام برسانیم.
دکتر قاضی زاده تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در پژوهشگاه نیرو و مجموعه اقدامات صورت گرفته تا به امروز، محورها و زمینه‌های بسیار زیادی برای انجام کارهای مشترک وجود دارد و به این جهت علاقمندیم با مجموعه‌هایی از جنس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حوزه‌ طرح‌های کلان تحقیقاتی و پروژه‌های ملی ارتباط برقرار کنیم.
وی ادامه داد: علاقمندیم که این جلسات و تعاملات را به صورت مستمر و در راستای انجام اقدامات شاخص و تاثیرگذار در سطح کشور دنبال نماییم.
دکتر شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به شرح تاریخچه ایجاد مرکز تحقیقات و شاخص‌ترین اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه پرداختند و در ادامه دکتر بختیاری معاون تحقیقات و فناوری مرکز نیز ضمن تشریح چهارچوب فعالیت‌های مرکز ، به چشم انداز آینده این مرکز اشاره کرد و افزود: در این مسیر تلاش داریم تا ماموریت‌های خود را در محورهای پژوهش، ضوابط و مقررات، ترویج و انتشار نتایج دستاوردها و صدور گواهینامه و تاییدیه فنی به نحو مطلوب به انجام برسانیم.
دکتر بختیاری در ادامه به معرفی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مرکز، دفاتر منطقه‌ای و بانک‌های تخصصی و تشکیل سامانه جامع اطلاعات پژوهشی پرداخت و به صدور گواهینامه و نظریه فنی، تدوین مقررات ملی ساختمان و انتشار کتب، آیین‌نامه‌ها و ضوابط به عنوان دیگر محورهای مهم کاری مرکز اشاره کرد.
بازدید مدیران ارشد پژوهشگاه نیرو از بخش‌های تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های تخصصی مرکز تحقیقات راه؛ مسکن و شهرسازی، برنامه پایانی این نشست مشترک بود.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.