یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

سمینار تخصصی «طراحی و ساخت استک پیل سوختی اکسید جامد با استفاده از سوخت گاز طبیعی» برگزار شد

سمینار تخصصی «طراحی و ساخت استک پیل سوختی اکسید جامد با استفاده از سوخت گاز طبیعی» با همکاری گروه پژوهشی انرژی‌های تجدیدپذیر پژوهشگاه نیرو و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) روز دوشنبه 12 شهریورماه در سالن فردوسی پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

سمینار تخصصی «طراحی و ساخت استک پیل سوختی اکسید جامد با استفاده از سوخت گاز طبیعی» برگزار شد
17 شهریور 1397 10:51

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ شهریار بزرگمهری عضو هیئت علمی و مدیرگروه پژوهشی انرژی‌های تجدیدپذیر پژوهشگاه نیرو در این سمینار به ارائه مباحثی پیرامون موضوعاتی همچون آشنایی و اهمیت پیل‌های سوختی اکسید جامد (SPFC) و جایگاه آن در جهان، بررسی عملکرد SDFC با گاز طبیعی و سوخت هیدروکربنی و طراحی استک SDFC با گاز طبیعی پرداخت.
شهریار بزرگمهری در این سمینار به اهميت و جايگاه پيل‌های سوختی اكسيد جامد 3 اشاره نمود و سپس به بررسی برنامه‌هاي توسعه كشورهای پيشرفته مخصوصاً كشور ژاپن براي توسعه پيل‌های سوختی پرداخت. در ادامه چالش‌هاي توسعه اين فناوری و مباحث تكنولوژی اين فناوری بخصوص طراحی و ساخت پيل‌های سوختی اكسيد جامد در جهت استفاده مستقيم از سوخت گاز طبيعی ارائه گردید. سپس به دستاوردهاي پژوهشگاه نيرو در راستای توسعه اين فناوری اشاره شد و نتايج پروژه‌های مختلف برای توسعه اين فناوری در پژوهشگاه نيرو شامل : ساخت سل‌های كوچك (دكمه‌ای)، استك‌های 100 وات و ساخت استك جهت استفاده مستقيم از سوخت گاز طبيعی مطرح گردید.
در این سمینار شهریار بزرگمهری مطرح کرد که پژوهشگاه نيرو با دستيابی به دانش فنی طراحی و ساخت و تست استک‌های پيل‌های سوختی اكسيد جامد تنها مركز پژوهشی در ايران است كه زنجيره كامل فناوری ساخت و تست اين نوع از پیل‌های سوختی را در كشور داراست.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.