دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

افرایش 70 درصدی میزان مصرف برق در مساجد/ بهینه سازی مصرف یکی از اهرم‌های اقتصاد مقاومتی است

مشاور مدیرعامل شرکت توانیر گفت: همزمان با اجرای رایگان شدن مصرف بر ق در مساجد، میزان مصرف انرژی 70 درصد افزایش یافت

افرایش 70 درصدی میزان مصرف برق در مساجد/ بهینه سازی مصرف یکی از اهرم‌های اقتصاد مقاومتی است
01 خرداد 1397 11:17

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو به نقل از پایگاه خبری توانیر، دكتر بيگلری در همايش مديريت مصرف برق كه با حضور علما، ائمه جمعه و جماعات در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به تاكيدات دين مبين اسلام در رابطه با اسراف و تبذير، اظهار كرد: بهينه سازی مصرف يكی از اهرم های اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: در شرايط كنونی مملكت، بيش از هر زمان ديگر ضرورت دارد كه در زمينه مديريت و بهينه سازی مصرف انرژی اقدام اساسی صورت گيرد. دكتر بيگلری با استناد به رهنمودی از رهبر معظم انقلاب، عنوان كرد: از همه ظرفيت ها و پتانسيل ها بايد برای تحقق اين مهم استفاده شود.
وی با اذعان به اينكه در بحث مديريت مصرف انرژی، هدف درست، صحيح و منطقی مصرف كردن است نه كاهش مصرف، خاطرنشان كرد: در حال حاضر همه شهرنشينان و 99 درصد از جوامع روستايی كشور از نعمت برق برخوردارند درحالی كه يك ميليارد و 200 ميليون نفر در دنيا از داشتن انرژی الكترونيكی محروم هستند.
مدرس دانشگاه شهيد بهشتی با يادآوری اينكه كشور ما يك درصد جمعيت جهان را در بر می‌گيرد اما در مصرف انرژی 2 درصد مصرف در ايران اتفاق می‌افتد، به شدت انرژی به عنوان يك شاخص در مقايسه با دنيا اشاره كرد و گفت: شاخص شدت انرژی در ايران 14 و 7 صدم كشور ژاپن، 6 و نيم برابر كشورهای آمريكای لاتين و سه و نيم برابر تركيه است. وی افزود: در مصرف خانگی نيز در ايران چهار برابر كشورهای اروپايی و در مصارف غيرخانگی نيز چهار برابر اروپايی ها مصرف به ثبت رسيده است.
بيگلری ادامه داد: مصرف سوخت در دنيا هر 40 سال يكبار دو برابر می‌شود اما در ايران هر 10 سال اين اتفاق رخ می‌دهد. وی در بخش ديگری از سخنان خود به طرح رايگان شدن مصرف انرژی در مساجد اشاره و بيان كرد: از زمانی كه بحث رايگان شدن مصرف انرژی در مساجد مطرح شد، ميزان مصرف انرژی 70 درصد افزايش يافت كه اين موضوع جای بسی تاسف دارد.
اين استاد دانشگاه به جايگاه و دامنه تاثيرگذاری علما، روحانيون و مبلغين در بين اقشار مختلف اشاره و تاكيد كرد: اسراف در مصرف انرژی از منظر مبانی دينی امری مذموم و نكوهيده است و ضرورت دارد كه مبلغين در ايام تبليغی ماه رمضان آثار و پيامدهای آن را برای مردم تببين كنند.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.