دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

نشست تخصصی مدیریت زائدات کشاورزی برگزار شد

نشست تخصصی مدیریت زائدات کشاورزی با هدف تولید برق و انرژی و با محوریت انرژی زیست توده روز یکشنبه (23 اردیبهشت) با حضور تعدادی از مدیران ارشد وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و تعدادی از متخصصين و دانشگاهيان فعال در زمينه انرژی زيست توده در محل سالن رودکی پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

نشست تخصصی مدیریت زائدات کشاورزی برگزار شد
25 اردیبهشت 1397 11:12

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ این نشست با حمایت پژوهشگاه نیرو و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) توسط «طرح توسعه فناوری‌های انرژی زیست‌توده پژوهشگاه نيرو» برگزار گردید.
نشست با تلاوت قرآن کریم و خوش آمدگویی افسانه سادات لاریمی مدیر طرح فناوری گازی‌ سازی آغاز گردید. امیر دودابی‌نژاد معاون فنی و استانداردهای ساتبا به سخنرانی درباره‌ی نقش سازمان ساتبا در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و سیاست‌های تشویقی براي استفاده از انرژ‌های تجدیدپذیر پرداخت. سپس بهروز دشتی مدیر دفتر انرژی زیست‌توده ساتبا به ارائه مباحثی درخصوص پتانسیل زیست‌توده کشور و عزم برای توسعه فناوری‌های زیست‌توده پرداختند. مهدی رضایی مجري طرح توسعه فناوری‌های انرژی زیست‌توده پژوهشگاه نیرو در راستای سخنان دشتی، مطالبی پیرامون طرح زیست‌توده، فناوری‌های اولویت‌دار تولید انرژی زیست‌توده در کشور و فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه بیان کرد.
نشست با سخنرانی مسعود مسعودی دانشیار موسسه برگ آكادميه فرایبرگ آلمان ادامه یافت. مسعودی ضمن ارائه تاریخچه‎‍ و تئوری فناوری گازی‌سازی و اشاره به فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه برگ آکادمیه (Bergakademie) در زمینه فناوری گازی‌سازی شامل شبیه‌سازی فرآیندها و set upهای مختلف، به معرفی کنفرانس‌ها و دوره‌های آموزشی در این زمینه توسط دانشگاه مذکور پرداخت. همچنین مسعودی در ادامه‌ی سخنرانی به مطالبی درخصوص علاقمندی موسسه «برگ آکادمیه» به همکاری با کشور ایران در زمینه انجام پروژه‌های مختلف در حوزه گازی‌سازی، برگزاری دوره‌های آموزشی و در اختیار گذاشتن امکانات آزمایشگاهی برای پروژه‌های مختلف اشاره نمود.
در ادامه‌ی این نشست وحید امیر غلامی مدیر انرژی شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان به پتانسیل استفاده از زیست‌توده باگاس نیشکر استان خوزستان در تامین انرژی و استفاده در فناوری گازی‌سازی و علیرضا اسدی مدیر دفتر تجاری‌سازی و اکتساب فناوری پژوهشگاه نیرو به موضوعات پیرامون تحولات تجاری‌سازی محصولات پژوهشگاه نیرو و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه گازی‌سازی پرداختند.
پایان برنامه نیز به پرسش و پاسخ از سوی مهمانان و سخنرانان اختصاص یافت.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.