چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

تفاهم‌نامه همكاری پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه نیرو

اين تفاهم‌نامه بين پژوهشگاه صنعت نفت به نمايندگی آقای دكتر جعفر توفيقی رئيس پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه نيرو به نمايندگی آقای دكتر محمدصادق قاضی‌زاده رئيس پژوهشگاه نيرو منعقد و مبادله شد.

تفاهم‌نامه همكاری پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه نیرو
20 اسفند 1396 10:57

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ با توجه به توانایی فنی، امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی توانمند هر دو پژوهشگاه و با در نظر گرفتن سوابق بسیار طولانی و درخشان هر دو پژوهشگاه در انجام پژوهش در زمينه‌های انرژی، آب، محيط زيست، شيمی، متالوژی، سيكل‌های حرارتی و نرم‌افزار‌های مرتبط، جهت استفاده بهینه از امكانات، تجهیزات، استعداد و توانائی‌های طرفین، این تفاهم نامه همکاری میان دو پژوهشگاه مبادله گردید.
براساس این گزارش، همکاری و اجرای ساختار مدیریت تحقیقات و توسعه فناوری حوزه انرژی و مشارکت متقابل در شورای راهبردی تحقیقات و فناوری بخش‎های نفت و نیرو، هم‎بست انرژی، آب و مواد غذایی، اجرای طرح‌های مديريت كربن و استفاده از مكانيسم‌های بين‌المللی مديريت كربن در توسعه و انتقال فناوری‌های موردنياز كشور ، توسعه گلخانه‎ها مبتنی بر بازیافت حرارت از موضوعات مهم این تفاهم نامه می باشد.
همچنین همکاری و اجرای پروژه‌های مشترک تحقيقاتی- كاربردی و پایلوت‌های مورد نياز در زمینه‌های مديريت انرژی و بهینه‌سازی مصرف انرژی، توسعه فناوری‌هاي انرژی‌های تجديد‌پذير، كاهش فلر، توربین‎های انبساطی، برقی کردن مصارف حرارتی خودروها به ویژه در شهرهای بزرگ، توسعه سيستم‌های برق اضطراری، افزایش راندمان و تست کارآیی، کاهش آلودگی‌های محیط زیست، توسعه پیل‌های سوختی SOFC و PEM، تولید الکتریسیته با استفاده از هیدروژن مازاد واحدهای عملیاتی، توسعه فناوری‌های پیشرفته احتراق صنعتی، مديريت خوردگی، رنگ و پوشش، انتخاب مواد، حفاظت كاتدی و مواد بازدارنده، خالص سازی گاز تحويلی به نيروگاه‌ها، بهينه‌سازی و كاهش مصرف آب در نيروگاه‌های حرارتی از مهمترین زمینه‌های همکاری مورد توافق در این تفاهم نامه می باشد.
براساس این تفاهم نامه، همكاری مشترك براي انجام كليه خدمات مشاوره‌ای، مطالعاتی و تحقيقاتی، آزمايشگاهی،‌ آموزشی و ساير خدماتی كه طرفين بر اساس اساسنامه خود اجازه انجام آن را دارند و نیز انجام تحقيقات، مطالعات و خدمات مورد درخواست هر يك از طرفين توسط طرف ديگر در قبال عقد قراردادهای جداگانه و اخذ هزينه مورد توافق، توسعه نرم‌افزار‌های تخصصی در زمينه تجهيزات نيروگاهی و پالایشگاهی، از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک است.
اين تفاهم‌نامه در 10 ماده و دو نسخه متحدالمتن و دارای اعتبار يکسان، تنظيم و بر اساس قوانين جمهوری اسلامی ايران بين طرفين مبادله شد. تفاهم‌نامه برای مدت 4 سال از تاريخ انعقاد معتبر می‎باشد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.