چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

تفاهم‌نامه همكاری مابین پژوهشگاه نيرو و دانشگاه صنعتی قم امضاء شد

اين تفاهم‌نامه همکاری با هدف همکاری‌های آموزشی ـ ‌پژوهشی بين پژوهشگاه نيرو و دانشگاه صنعتی قم، مبادله گردید.

تفاهم‌نامه همكاری مابین پژوهشگاه نيرو و دانشگاه صنعتی قم امضاء شد
20 اسفند 1396 10:40

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ این تفاهم‌نامه میان دكتر محمدصادق قاضی‌زاده رئیس پژوهشگاه نیرو و دکتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم امضاء و مبادله گرديد. طبق این تفاهم نامه، اساس همکاری خاص پژوهشگاه نیرو با دانشگاه صنعتی قم در خصوص موضوعات مرتبط با نیروگاه‌های حرارتی خورشیدی شامل: نیروگاه های خورشیدی هلیوستات، سیستم‌های متمرکز کننده خورشیدی با موتور استرلینگ، سیستم‌های هیبرید با حرارت خورشیدی، استفاده از توانمندی‌های اعضاء هیئت علمی و همکاران پژوهشگاه نیرو در انجام پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه با سایر مراکز می باشد.
بدین منظور در این تفاهم‌نامه توافقات در جهت انسجام‌بخشی پايان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری، با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم و انطباق با اولويت‌های تحقيقاتی و طرح‌های پژوهشی پژوهشگاه، دعوت از اعضای هيئت علمی دانشگاه تحت عنوان "عضو هيئت علمی وابسته"، حمايت از پژوهشگران پسادکتری، اعطای اعتبارهای پژوهشی در حوزه‌های جديد، اعطای مراتب و کرسی‌های تخصصی به استادان برجسته و صاحب تجربه، اعطای فرصت مطالعاتی به اعضای هيئت علمی دانشگاه و پژوهشگاه، مورد تفاهم قرار گرفته است.
براساس این تفاهم، حمايت‌های پژوهشگاه نیرو متناسباً به صورت ايجاد بستر مناسب برای بهره‌مندی دانشگاه از حمايت‌های صنعت برق و يا حمايت مستقيم توسط پژوهشگاه خواهد بود. ، بهره‌مندی از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی جهت انجام پروژه‌های مشترک برای هریک از طرفین نیز از جمله موارد مطرح در این تفاهم نامه می باشد.
این تفاهم‌نامه در 7 ماده و در دو نسخه با اعتبار يکسان، امضاء و بين طرفين مبادله گرديد. مدت اين تفاهم‌نامه از زمان امضاء و مبادله، پنج سال تعيين شده و در صورت توافق طرفين، تفاهم‌نامه قابل تمديد خواهد بود.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.