شنبه 29 اردیبهشت 1403

همایش مدیران ارشد صنعت برق کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ در این گردهمایی که صبح امروز (3 بهمن ماه) در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد؛ وزیر نیرو به پرهیز از بخشی نگری در حوزه مدیریت آب و انرژی تاکید کرد و گفت: بروز هرگونه نشانه تبعیض و فساد در سیستم قابل قبول نخواهد بود و با آن برخورد خواهد شد چرا که هیچ مصلحتی بالاتر از حفظ اعتماد عمومی نیست.

همایش  مدیران ارشد صنعت برق کشور برگزار شد.
03 بهمن 1396 16:24

وی گفت: بروز هر گونه نشانه تبعیض و فساد در سیستم ده‌ها برابر اثر پروژه‌ها، اثر منفی دارد، لذا همه وظیفه مشترک در دقت و کیفیت انجام کار را داریم و مدیریت ارشد وزارت خانه نیز به این امر توجه دارد و هیچ گونه مسامحه‌ای نخواهم داشت. اگر قرار است در جایی مسامحه‌ای کنیم باید در راستای صحت انجام کار باشد.
اردکانیان گفت: با چالش‌های متعددی از جمله رشد مصرف، محدویت منابع، چالش های زیست محیطی روبه رو هستیم و بنابراین زمان کوتاه است و باید از آن نهایت استفاده را کرد.
وی با اشاره به مشکلات تامین آب، غذا و انرژی در منطقه گفت: خوشبختانه ما با دو منبع ارشمند تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر یعنی منابع انسانی و زمان روبه رو هستیم که باید از آن‌ها بهترین استفاده ممکن را کنیم. باید توجه داشته باشیم که وجود مشکل و مسئله در منبع انسانی می‌تواند مانع به ثمر نشستن بسیاری از برنامه ها و منابع دیگر شود، بنابراین استفاده شایسته از این منبع از برنامه‌های اصلی ما در دوره جدید وزارت نیرو خواهد بود.
او تصریح کرد : باید دلواپس و نگران مصرف منبع تجدیدناپذیر زمان باشیم و نه تنها وقت خود را باید در نظر گیریم لازم است توجه کنیم که وقت سایر افراد دیگر را نیز در اختیار داریم، بنابراین باید افراد را به جلساتی بکشانیم که با هزینه کمتری برگزار شود و نسبت به منبع مالی و وقت باید حساسیت داشته باشیم. شما موظف هستید درمورد چگونگی مصرف زمان هم گزارش دهید و راندمان را در این بخش نیز بالا ببرید.
اردکانیان با اشاره به تودیع و معارفه معاونت برق و انرژی گفت: شایسته گزینی که ما در دوره جدید تاکید مکرر بر آن داریم، ناظر به ایجاد فرصت‌های برابر برای همه شایستگان است. با توجه به شایسته گزینی، مسئولیت‌ها فرصتی برای خدمت است و باید در ارائه این خدمت با شوق رقابت کرد و فرصت را برای افراد دیگر نیز باید به صورت برابر فراهم کرد تا شایستگان به نوبت نقش و سهم داشته باشند.
اردکانیان اظهار داشت امیدواریم که در معاونت برق و انرژی در دوره جدید شاهد استمرار و اعتلای اقدامات شایسته پیشین باشیم.
اردکانیان تصریح کرد: در احکام جدیدی که در دوره جدید وزارت نیرو صادر می‌شود؛ پیوست‌هایی وجود دارد. این پیوست‌ها در ارتباط با مسئولین ارشد کشور است، در این پیوست‌ها ماموریت‌های عمومی و ماموریت‌های تخصصی منصوبین قید شده است و براساس سیستمی برپایه گزارش‌های دو ماهه مسئولین و گزارش شش ماهه سازمان برنامه، تحقق اهداف رصد می‌شود.
او یادآور شد: احکام همکاران وزیر نیرو نیز به همین صورت است و امید داریم این امر باعث افزایش انگیزه و پیشرفت کارها شود. سعی می شود در انتصاب‌ها سیاست فراهم کردن فرصت برابر دنبال شود. در ستاد وزارت نیرو این کار آغاز شده و تجربیات در اختیار همه سازمان‌ها قرار خواهد گرفت.
وزیر نیرو با اشاره به مباحث مدیریت تقاضا و عرضه گفت: این دو مفهوم در عین نزدیکی به هم تفاوت‌های نیز با یکدیگر دارند. مدیریت مصرف ناظر بر انجام برنامه‌های جهت مدیریت در پروسه‌های کوتاه مدت و میان مدت است، اما مدیریت تقاضا ناظر بر یک هدف بلندمدت است و باید به گونه‌ای عمل کرد که بسترساز توسعه در سایر بخش ها شود. وی ادامه داد: بنابراین مدیریت تقاضا مستلزم گذر زمان بیشتر و به نوعی یک برنامه ریزی استراتژیک تری است. اما باید توجه داشت که دستیابی به این دو مفهوم بدون کمک گرفتن از سایر علوم به ویژه علوم انسانی و اجتماعی امکان پذیر نیست. وی با تاکید بر لزوم حفظ سلامت کار گفت: هدف تمام این تلاش ها افزایش سطح رضایت مندی مردم است، نباید از نظر دور داشت که همه تلاش‌های ما به خاطر حفظ رضایت مندی مردم به تدوام اعتماد میان مسئولان با مردم است. بنابراین توجه به سلامت کار و شفاف سازی می‌تواند بسیار موثر باشد. باید در کار پیوستگی داشته باشیم و بخش‌های مختلف صنعت برق ابتدا در دولت و سپس در بخش خصوصی به هم پیوسته باشند. باید از بخشی‌نگری در کارها پرهیز کنیم و بدانیم موفقیت همه ما در انجام کار نظام‌مند است.
اردکانیان گفت: صرفنظر از ساختار وزارت نیرو، مدیران ما در استانها، در خط مقدم ارتباط و تعامل با نمایندگان مردم و مدیران ارشد استان‌ها هستند و عملکرد آن‌ها مستقیم به حساب وزارت نیرو گذاشته می‌شود. باید شکل و شیوه تعامل با جزئیات لازم، بین مدیران ارشد وزارت‌خانه و مدیران استان‌ها شکل گیرد. در یک تصویربرداری کلی بدون ذکر استثناها می‌توان گفت که وضعیت موجود مطلوب نیست و این امر موجب اشکالاتی شده و با ادامه اشکالات بیشتری رخ می‌دهد. باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که وزیر نیرو در جریان کم و کیف کارها در استان‌ها باشد.
وزیر نیرو در پایان تاکید کرد: همه مجموعه های صنعت آب و برق باید این مسئله را در نظر داشته باشند که همکاری با سایر دستگاه های ذیربط می تواند راهگشای بسیاری از افق های پیشروی ما در صنعت برای سال‌های آتی باشد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.