دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اولويت‌ها و چالش‌های صنعت برق در به‌كارگيری اينترنت صنعتی اشياء

به منظور بررسی اولویت‌ها و چالش‌های صنعت برق در به‌كارگیری اینترنت صنعتی اشیاء نشست تخصصی با همین عنوان توسط گروه پژوهشی زیرساخت مخابراتی پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

اولويت‌ها و چالش‌های صنعت برق در به‌كارگيری اينترنت صنعتی اشياء
07 آبان 1396 15:18

همزمان با برگزاری کنفرانس بین المللی برق، به منظور بررسی اولویت‌ها و چالش‌های صنعت برق در به‌كارگیری اینترنت صنعتی اشیاء نشست تخصصی با همین عنوان توسط گروه پژوهشی زیرساخت مخابراتی پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
اینترنت اشیاء تجهیزات هوشمندی هستند كه از طریق نرم افزارهای هوشمند می توانند امكان بهره برداری بهتر از صنایع را ممكن كنند، تجهیزات هوشمند شامل حسگرهایی هستند كه قابلیت اتصال و شناسایی اطلاعات را دارند و با آنالیز اطلاعات و تصمیم گیری توسط نرم افزارها می توان تصمیماتی را به عنوان دستور یا فرمان به حسگرها اعلام كرد.
اینترنت صنعتی اشیاء نیز در چند سال اخیر مطرح شده و كنسرسیومی شامل 237 عضو از شركتهای معتبر داخلی در حوزه های مختلف انرژی، حفاظت و سلامت در این خصوص فعالیت می كنند.
خاطرنشان می شود: اینترنت صنعتی اشیاء با اینترنت اشیاء تفاوتهایی دارد و آن ناشی از اطلاعاتی است كه در صنعت با آن درگیر هستیم از جمله زمان ارسال اطلاعات در صنایع، امنیت اطلاعات همچنین در صنایع تجهیزات مختلفی وجود دارد كه قابلیت ارتباط و اتصال به هم را داشته و برای آنكه بخواهند به صورت هوشمندانه تر عمل كنند باید استانداردهایی برای آنها تعریف شود. همچنین بحث مهمی كه در این زمینه مطرح می شود مدل و معماری اینترنت اشیاء است كه در مؤسسات معتبر از جمله IEEE ... استانداردهایی معرفی شده است.
این گزارش می افزاید: در این نشست ضمن مروری بر فعالیتهای گروه زیرساخت مخابراتی پژوهشگاه نیرو در غالب پروژه« بررسی و استخراج چالشهای پژوهشی در حوزه اطلاعات و ارتباطات برای كاربردهای اینترنت اشیاء در صنعت برق» ، نتایج تحلیل پرسشنامه ای كه نقطه نظرات متخصصان را در زمینه بكارگیری اینترنت اشیاء در صنعت برق انعكاس میداد تشریح و در ادامه پیرامون نتایجی كه از این پرسشنامه بدست آمده بحث و گفتگو شد.



نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.