پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403

آغاز به کار نخستین نمایشگاه بین‌المللی محصولات و خدمات هوشمند

در محل دایمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران صورت گرفت:

آغاز به کار نخستین نمایشگاه بین‌المللی محصولات و خدمات هوشمند
25 تیر 1396 09:55

نخستین نمایشگاه بین‌المللی محصولات و خدمات هوشمند( ایران اسمارت) روز پنج شنبه 22 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو)  آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ نخستین نمایشگاه ایران اسمارت اکسپو با فراهم نمودن فرصتی برای نمایش توانمندیها و تبادل آخرین یافته های هوشمند سازی در زمینه‌های انرژی آب، برق، ساختمان، کشاورزی آبیاری و نیز جهت ایجاد بستری مناسب جهت بلوغ و به عرصه گذاردن طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی در تعامل با سرمایه گذاران ذی‌صلاح و حمایت از سیاست های اقتصاد مقاومتی با حضور  بیش از 60 شرکت د اخلی و چندین شرکت خارجی در حال برگزاری است. در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و توانمندی های د اخلی و خارجی  در زمینه هوشمند سازی به نمایش گذاشته شده است. 

منوچهر صادقیان دبیر اجرایی نمایشگاه محصولات و خدمات هوشمند، در این مراسم عنوان کرد: ایده این موضوع از دو سال قبل به ذهن مسئولان خطور کرده بود و تمام تلاش ما بر این بود تا شرایطی ایجاد شود که بتوان به این طریق از صاحبان ایده یعنی دانشجویان ایده‌پرداز و صاحبان کالا استقبال شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه کار خود را در شانزده موضوع در حوزه‌های ساختمان، حمل و نقل و فضای سبز هوشمند و دسته‌های مختلفی که موضوع هوشمندسازی بود، شروع کرد.

 همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه ایران اسمارت، به همت مرکز توسعه فناوری شبکه هوشمند آب، برق و انرژی پژوهشگاه نیرو جشنواره نوآوری و کارآفرینی محصولات و خدمات  هوشمند( ایران اسمارت کاپ) با دو رویداد اسمارتاپ پراپ یا پیشران استارتاپ هوشمند و نیز مسابقه طرح‌های کسب و کار در حوزه محصولات و خدمات هوشمند  (Smart Business Plan) موسوم بهSmart BP، خاص کلیه فعالان در زمینه محورهای جشنواره  برگزار گردید.  هدف این جشنواره جریان سازی و ایجاد بستری برای پرورش و ارائه ایده‌ها و دستاوردهای فنی و پژوهشی دانشجویان، اساتید، دانش‌آموختگان دانشگاه‌‏ها، کارآفرینان و صاحبان ایده‏‌های کسب و کار در زمینه هوشمند سازی تولید، انتقال، توزیع، و مصرف آب و برق و انرژی، شهر هوشمند، ساختمان هوشمند، محصولات و خدمات هوشمند می‌باشد.  این جشنواره با حضور گروههای مختلف علمی و دانشجویی برگزار گردید و گروهها در قالب تیمی  به ارائه طرح و ایده های خود در زمینه های هوشمند سازی پرداختند.

براساس این گزارش، از دیگر بخشهای نمایشگاه ایران اسمارت، همایش مدیریتی با عنوان "فروش و مذاکرات هوشمند" بود که این همایش در راستای ایجاد بازار و تعامل و هم نشینی مدیران داخلی و خارجی و بازرگانان و نمایندگان نهادها و ارگان های دولتی در زمینه های مختلف هوشمند سازی برگزار گردید.

گفتنی است؛ یکی از مهمترین رویدادهای نمایشگاه ایران اسمارت، رونمایی از طرح ملی شبکه هوشمند با هدف شناسایی شرکت‌های توانمند داخلی در بخش هوشمندسازی و تجمیع آنها در یک شبکه واحد و ایجاد بستر ارتباطی بین این شرکت‌ها می باشد.

صادقیان دبیر اجرایی محصولات و خدمات هوشمند با اشاره به طرح ملی شبکه هوشمند برق عنوان کرد: مطابق با مصوب شورای عالی عتف (شورای علوم تحقیقات و فناوری) اقدامات و جریان‌سازی در زمینه‌های مختلف جهت حرکت به سمت هوشمندسازی و آب و برق انجام گرفت، چراکه در حال حاضر رفع معضلات این حوزه یکی از دغدغه‌های اساسی ما تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجا که سالیانه کشور ما بیش از 270 روز از نعمت آفتاب برخوردار است، لذا به نظر می‌رسد نباید با توجه به این مسئله دغدغه انرژی داشته باشیم و هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی، ایجاد شرایطی مناسب و یکسان برای تمامی دستگاه‌ها جهت هوشمندسازی مصرف انرژی آنها است.

شایان ذکر است این نمایشگاه تا پایان روز یکشنبه 25 تیرماه  جهت بازدید علاقمندان دایر می باشد.



 

 

 

نظرات ارسال شده

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.