دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

غرفه بازار دارايی‌های فكری صنعت برق و انرژی در جهت حمايت از ايده تا صادرات رونمایی شد

کارشناس دفترتجاری سازی و اکتساب فناوری گفت: بازار دارايي‌های فكري صنعت برق و انرژی بهترین محمل ارتباط صنعت و دانشگاه در جهت دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است كه با هدف عرضه و مبادله مصاديق مالكيت فكری در حوزه صنعت برق و انرژی طرح‌ريزی شده است.

غرفه بازار دارايی‌های فكری صنعت برق و انرژی در جهت حمايت از ايده تا صادرات  رونمایی شد
05 بهمن 1395 15:30

ساره شفیعی کارشناس دفترتجاری سازی و اکتساب فناوری در گفتگو با خبرنگار واحد روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، مهمترين نيروی محركه اقتصاد مقاومتی و توسعه درون زا، محصولات فكری محققين و نوآوران است و زمان محصولات می‌تواند منجر به كسب و كارهاي فناوری، توليد و خدمات دانش بنيان در كشور شوند كه با جديت و دقت كافی مورد حمايت قرار گيرند. بنابراین حقوق مالكيت فكری تضمين مادی و معنوی و اطمينان لازم را برای محققين و مخترعين فراهم می‌نمايد تا محصولات فكری خود را با مشاركت با سرمايه‌گذاران و صنعتگران به توليد و صادرات رسانده و از رقابت‌های غيرمنصفانه و مخرب جلوگيری نمايند.

 وی تصریح کرد: بازار دارايی‌های فكري صنعت برق و انرژی بهترین محمل ارتباط صنعت و دانشگاه در جهت دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است كه با هدف عرضه و مبادله مصاديق مالكيت فكری در حوزه صنعت برق و انرژی در فضايی تخصصی و كارآمد طرح‌ريزی شده است. اين بازار بستر مناسبی برای تعامل و همکاری صاحبان ایده، مخترعان، فناوران و سرمايه گذاران می‌باشد که در آن اندیشه‌ها، افکار، ایده‌ها و اختراعات در حوزه صنعت برق و انرژی پس از طي فرآيندهای مربوطه مورد معامله قرار گرفته و با حمایت صاحبان سرمایه و متقاضیان مرتبط با موضوع، به محصول مورد نظر تبدیل و تجاری‌سازی‌ می‌شوند و بدين ترتيب موضوع تولید ثروت از علم را محقق ساخته و سهم  اقتصاد دانش بنیان را در اقتصاد کلان کشور ارتقاء می‌بخشد.

کارشناس دفترتجاری سازی و اکتساب فناوری افزود: خوشبختانه برقراري غرفه بازار دارايي‌های فكری صنعت برق و انرژی و كارگاه آموزشی« آشنايی با مالكيت فكري(مادی و معنوی) و بازار دارايی های فكری صنعت برق و انرژی» با استقبال چشمگيری از مخترعان، صاحبان ايده و سرمايه‌گذاران در اين امر روبرو بوده كه نيازهاي متقاضيان و راهكارهای عملی در راستای حمايت از ايشان شناسايی گرديد.

اميد است با تهيه شيوه‌نامه‌ها و تفاهمنامه‌های مربوطه بتوان گام مؤثری در جهت حمايت از ايده تا صادرات و دستيابي به اهداف اقتصاد مقاومتی برداشت.

گفتنی است در حاشیه سومین همایش ارتباط صنعت برق با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی که در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد غرفه بازار داراییها رونمایی شد.

نظرات ارسال شده

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.