ضرورت اجرای پروژه
تغییرات در حوزه های مدیریتی و ضرورت پویایی سازمانها در راستای اجرای ماموریتها و نیل به اهداف از جنبه های مختلف قابل ملاحظه است.یکی از عوامل موثر برای جلوگیری از ایجاد انحراف درتحقق اهداف،کنترل و ارزیابی برنامه های اجرا شده می باشد. بنابراین با استقرار نظام صحیح ارزیابی عملکرد در دستگاه های اجرایی ، می توان با شناخت نقاط قوت و قابل بهبود عملکرد ها ، برای تسریع و رشد آنها در رسیدن به اهداف و انجام ماموریتها برنامه ریزی نمود. ارزیابی عملکرد عبارتی است که همواره واکنشهای مختلفی همراه با تردید و احتیاط را بدنبال داشته است. عمده ترین دلیل این امر ماهیت و مشابهت آن با بازرسی است.
درهر حال ارزیابی به دلیل آنکه بیانگر نحوه عملکرد ارزیابی شونده و نشان دهنده نتایج عملکرد میباشد ، نیازمند دستورالعمل مناسب و مجریان توانمند و منصف میباشد. اهداف ارزیابی عملکرد عبارتند از : بهبود عملکرد و مدیریت آن – ارتقاء فرهنگ پاسخگویی و مسئولیت پذیری – ارتقاء کیفیت خدمات – تکریم مردم و رضایت ارباب رجوع – کمک به بهبود مستمر سازمان – ارتقاء بهره وری و کاهش هزینه ها – قانونگرایی و سلامت اداری – فراگیر نمودن ارزیابی به عملکرد تمامی واحدها – استفاده از روش ها و مدل های علمی