شنبه 29 اردیبهشت 1403
  
  •  عنوان پروژه: استقرار و بهره ‏برداری سامانه اتوماسیون اداری چارگون
  •   عنوان پروژه به انگلیسی: Deployment and operation of the office automation system - Chargon
  •  کد پروژه: CIO-12
  •  وضعیت پروژه:  خاتمه یافته
  •  مدیر پروژه: رئیس اداره فناوری اطلاعات
  •  مجری پروژه: معاون توسعه مدیریت و منابع
  •  واحد مجری: معاونت توسعه مدیریت و منابع
  •  کار فرما: پژوهشگاه نیرو
  •  بهره بردار:  معاونت توسعه مدیریت و منابع
  •  کارشناس کنترل پروژه:  سرکار خانم عبدی
  •  مدت زمان اجرا:  6 ماه
  •  همکاران پروژه:  جناب آقای احمد اسماعیلی
    جناب آقای حمید رضا افضلی
    جناب آقای سید علیرضا مرجانمهر


ضرورت اجرای پروژه

امروزه ارتباطات و مکاتبات اداري در سازمان‌ها و موسسات اقتصادي به کلي متحول شده است و ديگر فرآيندهاي کند و زمانبر اداري پذيرفتني نيست. به همين خاطر است که هم اکنون مديران موفق به مديريت زمان در مجموعه تحت رهبري خود بسيار بها مي‌دهند و مي‌کوشند به هر ترتيب، راهکارهاي کارآمدي را براي صرفه‌جويي زمان در سازمان خود بيابند. نرم‌افزار اتوماسيون اداري ابزاري است که به شايستگي مي‌تواند پاسخگوي بخش‌هاي عمده‌اي از اين نياز مديران باشد و با حذف کاغذ از سازوکار اداري، موجبات صرفه‌جويي در زمان و بر طرف کردن مشکلات ناشي از بکارگيري شيوه‌هاي قديمي نظام اداري در سازمان‌ها را فراهم آورد. پژوهشگاه نیرو در راستای ایفای نقش مدیریت تحقیقات در صنعت آب‌و‌ برق، چالاکی در ارتباطات و تعاملات درون‌سازمانی خود نیازمند ارتباطاتی پویا و سازنده است. نرم‌افزار اتوماسیون اداری به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی دارای نقش قابل توجهی در این زمینه است و تعاملات سازمانی روزمره را پوشش می‌دهد. با توجه به اهمیت موضوع و به منظور مشخص نمودن روش اجرایی استفاده استاندارد از این ابزار ارتباطی در پژوهشگاه نیرو، ضوابط اجرایی مکاتبات اداری پژوهشگاه نیرو تدوین می‌گردد.


هدف اصلی

هدف از تدوين اين ضوابط اجرایی بهينه‌سازي گردش مکاتبات به منظور تسريع در جريان نامه‌هاي وارده، صادره و داخلي و همچنين کاهش زمان‌هاي مصروفه براي ارجاعات، با استفاده از سيستم جديد مکانيزه مي‌باشدکه جهت تحقق اهداف زير به مورد اجرا در مي آيد:
 ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تهیه، پاسخ، ارسال و بایگانی نامه‌ها
 امکان پیگیری نامه‌های ارسالی و دریافتی در مراحل انجام کار با توجه به زمان تعیین شده
 نظام‌مند نمودن فرآیند اقدام بر نامه‌های اداری
 فراهم کردن شرایط مناسب دسترسی سریع به نامه و اسناد مرتبط به آن
 افزايش سرعت در گردش مکاتبات
 افزايش بازده فعاليت‌هاي مرتبط با سيستم مکاتبات
 افزايش کيفيت ثبت، نگهداري و بازيابي سوابق مکاتبات
 تسريع درپاسخگويي به مراجعين وحذف کامل مراحل ‌زايد
 پيگيري موثر مکاتبات
 افزايش سرعت دسترسي و امکان رديابي سريع مکاتبات
 تهيه گزارش‌هاي متنوع از وضعيت مکاتبات در حال انجام و خاتمه يافته
 بايگاني و آرشيو مناسب مکاتبات
 تعاريف دقيق اصطلاحات، دسترسی‌ها و مجوزها
تبادل اطلاعات ميان واحدهاي سازماني


اقلام قابل تحویل و دستاوردهای پروژه

موضوع پروژه عبارتست خرید، استقرار و آموزش سیستم اتوماسیون اداری تحت وب ازطرف فروشنده که مشتمل بر سیستم‌ها، زیرسیستم‌ها و خدمات زیر می‌باشد:
1. نرم‌افزار مکاتبات اداری ویرایش 5 جهت 600 کاربر فعال
2. نرم‌افزار جلسات جهت 600 کاربر فعال
3. نرم‌افزار فکس
4. ماژول پروتکل ارتباطی ECE
5. نرم‌افزار دیدگاه همراه (دیدگاه همراه مبتنی بر اندروید و iOS) جهت 10 کاربر
6. نصب، آموزش و عملیاتی‌سازی کلیه سیستم‌های موضوع قرارداد


موارد خارج از محدوده پروژه

این پروژه کلیه فرایندهای مکاتبات اداری و هماهنگی جلسات را شامل می شود.


ریسک‌های کلان

مشکلات احتمالی در کاربر پسند بودن این سامانه
وجود قوانین و سطوح متفاوت دسترسی برای همکاران، فرایندهای پیاده سازی را پیچیده می نماید.


محدودیت‌ها و فرضیات پروژه

هماهنگی با سایر نرم افزارهای موجود
وجود فرایندهای مدون در ساختار اداری و قابل انتقال به سیستم اتوماسیون اداری


الزامات و قوانین بالادستی مرتبط

مصوبات هیات رئیسه پژوهشگاه نیرو
مصوبات هیات امنا پژوهشگاه نیرو
قوانین و نظام نامه موجود در اتوماسیون اداری


  •   ذی‌نفعان کلیدی پروژه:  جناب آقای دکتر وحید وحیدی نسب جناب آقای احمد اسماعیلی جناب آقای حمیدرضا افضلی
  •   ساختار شکست پروژه:   نرم‌افزار مکاتبات اداری ویرایش 5 جهت 600 کاربر فعال
    نرم‌افزار جلسات جهت 600 کاربر فعال
    نرم‌افزار فکس
    ماژول پروتکل ارتباطی ECE
    نرم‌افزار دیدگاه همراه (دیدگاه همراه مبتنی بر اندروید و iOS) جهت 10 کاربر

لیست وقایع مهم

  •  



جستجو