شنبه 15 اردیبهشت 1403
  
  •  عنوان پروژه: تعامل با اسنپ به عنوان خدمت تاکسی همکاران
  •   عنوان پروژه به انگلیسی: Deployment of Snapp as taxi service for staff
  •  کد پروژه: SIA-30
  •  وضعیت پروژه:  خاتمه یافته
  •  مدیر پروژه: رئیس اداره امور عمومی
  •  مجری پروژه: مدیر پشتیبانی و امور زیربنایی
  •  واحد مجری: مدیریت پشتیبانی و امور زیربنایی
  •  کار فرما: پژوهشگاه نیرو
  •  بهره بردار:  معاونت توسعه مدیریت و منابع
  •  کارشناس کنترل پروژه:  سرکار خانم عبدی
  •  مدت زمان اجرا:  3 ماه
  •  همکاران پروژه:  حسین ذوالفنون
    پیمان زارعی
    نبی اله میر

ضرورت اجرای پروژه

جهت بهره وری سریع و دسترسی آسان و همچنین صرفه اقتصادی و همچنین به روزرسانی آمار هزینه بهره برداری ایاب ذهاب واحدها، ایجاد بستری مناسب مبتنی بر فضای الکترونیک امری مهم تلقی می گردد. لذا باتوجه به اینکه در شهر تهران اپلیکشین اسنپ در بین عموم جای خود را باز کرده و موفقترین بستر درخواست خودرو را در کشور است، مناسب است که جهت امور اداری داخل شهری همکاران از این بستر مناسب استفاده نمود.


هدف اصلی

انجام تعاملات برای همکاری با شرکت اسنپ جهت تامین خودروی کارکنان پژوهشگاه نیرو و عدم پرداخت نقدی کارکنان و ایجاد فرایند پرداخت از طریق مبلغ تنخواه توافقی بین طرفین معامله.


اقلام قابل تحویل و دستاوردهای پروژه

ایجاد فرایند بهره وری اعتباری جهت ایاب و ذهاب اداری کارکنان پژوهشگاه نیرو با استقرار سرویس اسنپ.


موارد خارج از محدوده پروژه

این پروژه صرفا سفرهای مرتبط اداری و ماموریت های درون شهری را شامل می شود.
کلیه کارکنان تمام وقت و پاره وقت که به واحد مربوطه معرفی شوند می توانند با هماهنگی قبلی از این فرایند تحت حمایت پژوهشگاه نیرو بهره مند گردند.


ریسک‌های کلان

عدم تامین اعتبار و شارژ به موقع مبلغ توافقی تنخواه، موجود در نزد شرکت اسنپ سبب قطع سرویس می شود که میتواند این همکاری را تحت شعاع قرار دهد و عدم رضایت مندی کارکنان را سبب شود.
عدم رعایت الزامات محرمانگی مذاکرات در حین بهره برداری و همچنین عدم رعایت الزامات اخلاقی و ایجاد مشکلات غیر قابل پیش بینی نسبت به ایجاد سرویس داخلی پژوهشگاه که رانندگان از یکسری فیلترهای حداقلی (مذهبی، اخلاقی، عدم سو پیشینه و ...) مورد نظر پژوهشگاه عبور می کردند و از قبل توجیه شده بودند.


محدودیت‌ها و فرضیات پروژه

با توجه به عدم همکاری شرکت اسنپ در اختصاص راننده های توجیه و مورد وثوق از دید پژوهشگاه نیرو بهتر است به ایجاد محدودیت بهره برداری که صرفا در تردد عمومی و در سطوح کارشناسی صورت پذیرد، اقدام نمود.
جهت رعایت الزامات امنیتی استفاده از این سرویس برای سطوح ریاست و مدیران ارشد پژوهشگاه نیرو ایجاد نشود.


الزامات و قوانین بالادستی مرتبط

الزامات حراستی و محرمانگی


  •   ذی‌نفعان کلیدی پروژه:  کلیه همکاران پژوهشگاه نیرو در سطوح کارشناسی
  •   ساختار شکست پروژه:   مذاکرات تفاهم اولیه با اسنپ
    پیگیری انعقاد قرارداد
    ایجاد تعاملات استقرار و بهره برداری
    بروز رسانی اطلاعات بهره برداری کارکنان مشترک

لیست وقایع مهم

  •  



جستجو