وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری برق و انرژِی
جمعه 07 اردیبهشت 1403

تفاهم‌نامه ایجاد و راه‌اندازی کارخانه نوآوری برق و انرژی میان پژوهشگاه نیرو و شرکت توزیع نیروی برق شیراز مبادله شد

با هدف ایجاد زیرساخت لازم برای پاسخگویی به چالش‌ها و مشکلات نوآورانه و فناورانه صنعت برق و انرژی در سطح جنوب کشور، این تفاهم نامه در قالب مفهوم کارخانه‌های نوآوری نیرو میان طرفین مبادله گردید.

تفاهم‌نامه ایجاد و راه‌اندازی کارخانه نوآوری برق و انرژی میان پژوهشگاه نیرو و شرکت توزیع نیروی برق شیراز مبادله شد
20 اردیبهشت 1402 16:48
براساس سیاست‌های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های آیین نامه حمایت از تولید، دانش‌بنیان، فناور و اشتغال‌آفرین در صنعت آب و برق و همچنین راستای پاسخ‌گویی به مسائل و چالش‌های نوآورانه و فناورانه شرکت توزیع شیراز و استفاده حداکثری از توان و تخصص جوانان و نخبگان استان فارس، تفاهم‌نامه راه‌اندازی کارخانه نوآوری برق و انرژی میان پژوهشگاه نیرو به نمایندگی دکترمجید عمیدپور "رئیس پژوهشگاه نیرو" و شرکت توزیع نیروی برق شیراز به نمایندگی مهندس محمدرضا سلاحی " رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز" منعقد گردید.
در جلسه مبادله این تفاهم‌نامه، مهندس سلاحی "مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز"، ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نخبگان و فناوران استان فارس، استفاده از ظرفیت عظیم نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در راستای حل چالش‌های صنعت برق را یک ضرورت برشمرد و آمادگی مجموعه تحت مدیریت خویش را جهت ورود به عرصه نوآوری و توسعه فناوری‌های موردنیاز صنعت برق را در قالب حمایت از ایجاد کارخانه نوآوری برق و انرژی اعلام داشت.
دکتر مجید عمیدپور "رئیس پژوهشگاه نیرو"، ضمن اشاره به پتانسیل منطقه‌ای و علمی شهر شیراز، سه محور هوشمندسازی در صنعت برق، بهره‌وری در صنعت برق و انرژی‌های تجدیدپذیر را از محورهای اصلی توسعه فناوری‌ مورد حمایت و تاکید وزارت نیرو اعلام داشتند.
وی به صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی به عنوان یکی از المان‌های زیست بوم نوآوری نیرو اشاره نمود که با ارائه تسهیلات و حمایت‌های ویژه، تامین‌کننده مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در حوزه صنعت برق و انرژی می‌باشد.
دکتر عمیدپور جریان‌سازی و بازارسازی برای واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت برق و انرژی را یکی از ماموریت‌های اصلی پژوهشگاه نیرو قلمداد کرد و تصریح کرد: پژوهشگاه نیرو پیگیر این مطلب است که شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی وارد صنعت برق شوند و بتوانند خدمات و محصولات با فناوری‌های بالا و متناسب با علم روز را به صنعت برق ارائه دهند. در پایان، ایشان خاطرنشان کردند که امید است که این همکاری، الگوی خوبی در خصوص ایجاد کارخانه نوآوری نیرو در سایر نقاط کشور باشد.
این تفاهم‌نامه مشتمل بر 7 ماده و در دو نسخه به امضای طرفین رسید.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.