وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، رویداد تجاری سازی نتایج تحقیقات صنعت برق، شرکتهای دانش بنیان، سرمایه گذاران، تبدیل ایده به پدیده
ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402

رویداد «تجاری سازی نتایج تحقیقات صنعت برق و انرژی» برگزار شد

رویداد تجاری‌سازی محصولات فناورانه صنعت برق، با هدف فراهم کردن زمینه‌های لازم برای معرفی و تجاری‌سازی نتایج تحقیقات انجام شده در پژوهشگاه نیرو و شرکت توانیر و نیز تکمیل چرخش ایده به محصول و ارائه محصول به بازار آغاز به کار کرد.

رویداد «تجاری سازی نتایج تحقیقات صنعت برق و انرژی» برگزار شد
13 اسفند 1401 12:36
این رویداد با هدف آشنایی صاحبان صنایع، سازندگان، فناوران، سرمایه گذاران و شتاب دهنده‌ها با توانمندی‌های تحقیقاتی و فناوری‌ها و محصولات پژوهشی آغاز به کار کرد.
طی دو روز برگزاری این رویداد در 13 و 14 اسفندماه، 30 محصول منتج از تحقیقات در صنعت برق به‌منظور تجاری سازی و سرمایه گذاری به شرکت‌های توانمند، فناوران و سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.
این رویداد با سخنرانی محمدمهدی نوربخش"مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو"، مسعود تقوایی" مدیر کل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر"، عباس بحری " معاون فناوری پژوهشگاه نیرو"، سپهر برزی مهر "مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی"، مصطفی مافی " رئیس مرکز توسعه فناوری برق و انرژی (مرکز رشد پژوهشگاه نیرو)، علیرضا اسدی "مدیر تجاری سازی و اکتساب فناوری پژوهشگاه نیرو"، برگزار گردید.
سخنرانان، ضمن شرح اقدامات انجام شده در راستای تحقیق و تحقق این محصولات، به بیان حمایت‌های وزارت نیرو، شرکت توانیر، پژوهشگاه نیرو و صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی، از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش بنیان به منظور تبدیل ایده به محصول و ارائه تسهیلات مالی و حمایت‌ها اشاره نمودند.
در ادامه محققین محصولات منتج از تحقیقات را به شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران معرفی نموده و شرحی از محصول را ارائه کردند.
طی دو روز برپایی این رویداد، 30 محصول فناورانه منتج از تحقیقات پژوهشگاه نیرو، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق و شرکت مدیریت شبکه برق ایران در قالب چهار میزگرد با موضوع هوشمندسازی، افزایش پایدار شبکه، نوسازی (افزایش بهره برداری شبکه)؛ بومی سازی فناوری ساخت تجهیزات انتقال و توزیع، معرفی و تجاری‌سازی خواهد شد.
از مهمترین طرح‌های آماده ارائه در این رویداد، می‌توان به طراحی و ساخت سیستم آنلاین مانیتورینگ سل‌های باتری و شارژ پست‌های انتقال و فوق توزیع، دستگاه هشدار دهنده سرقت ترانس و کابل، طراحی و ساخت ایستگاه شارژر برای وسایل نقلیه توان پایین، سامانه پایش شبکه‌های توزیع برق مبتنی بر سیستم‌های پردازش تصویر و دوربین حرارتی، دستگاه کنترل و هشدار دمای قابل برنامه‌ریزی پست‌های ۲۰ کیلو ولت زمینی، سامانه پایش بهره‌برداری پست فوق توزیع، سامانه مانیتورینگ مصرف انرژی کولرهای آبی بر بستر اینترنت اشیا، سامانه مانیتورینگ اطلاعات لرزه‌نگاری مرکز دیسپاچینگ، طراحی و ساخت سیستم تصفیه روغن تپ چنجر دائم در مدار انتقال، ساخت نمونه نیمه‌صنعتی تنظیم کننده ولتاژ توزیع، ساخت دستگاه زاویه‌سنج دوبعدی برای نصب پایه برق، استفاده از فناوری نانو در افزایش دوام فونداسیون دکل‌های انتقال و فوق توزیع برق تحت حفاظت کاتدی و بسیاری از طرح های شاخص دیگر اشاره کرد.
نشست "چشم‌انداز تجاری سازی نتایج تحقیقات شرکت‌های توزیع نیروی برق و برق منطقه‌ای" نیز یکی دیگر برنامه‌های این رویداد خواهد بود.
این رویداد طی دو روز 13 و 14 اسفند ماه در محل شرکت توانیر در حال برگزار است.


نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.