وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، دوره آموزشی توانمندسازی بانوان مدیر شرکت‌های آب و برق
جمعه 07 اردیبهشت 1403

دوره آموزشی ویژه توانمندسازی بانوان مدیر شرکت‌های آب و برق توسط مرکز اصفهان پژوهشگاه نیرو برگزار شد

دوره آموزشی ویژه توانمندسازی بانوان مدیر شرکت‌های آب و برق توسط مرکز اصفهان پژوهشگاه نیرو روز یکشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ بصورت غیرحضوری و برخط با شرکت ۴۹۵ نفر از سراسر کشور، در چند بخش تخصصی، برگزار شد.

دوره آموزشی ویژه توانمندسازی بانوان مدیر شرکت‌های آب و برق توسط مرکز اصفهان پژوهشگاه نیرو برگزار شد
02 بهمن 1401 11:33
در مراسم آغازین این دوره آموزشی، محمدرضا فدائی تهرانی، رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای صنعت آب و برق توضیح کوتاهی در خصوص رویکرد و برنامه‌های مربوط به توانمندسازی و تربیت مدیران آینده از طریق اجرای آموزش‌های اثربخش، هدفمند و فراگیر ارائه داد.
در بخش نخست این رویداد، مریم کارگر نجفی، "معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی"، ضمن اشاره به جلسه اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از بانوان کشور، با بیان برخی نکات مهم فرمایشات و توصیه‌های ایشان، به تشریح مواردی همچون توجه به حفظ حریم زنان در محیط کار و لزوم حضور موثر بانوان در عرصه‌های گوناگون سیاسی و اجتماعی تاکید کرد. همچنین توضیحاتی در خصوص سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه منابع انسانی وزارت نیرو به منظور فراهم‌سازی محیط کاری بهتر و پویاتر ارائه کرد.
وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، بر افزایش تعداد و گستره شرکت‌های دانش‌بنیان و شناسایی و رفع مشکلات آن‌ها تاکید نمود و در انتها در خصوص تدوین دستورالعمل جذب و بکارگیری نخبگان در وزارت نیرو و تدوین نظام‌ فرایندهای انجام این کار توضیحاتی ارائه داد.
معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی در پایان ضمن شنیدن نقطه نظرات مدیران شرکت کننده به سوالات مطرح شده از سوی آن‌ها پاسخ داد و همچنین در انتهای بخش اول این برنامه آزرم دهستانی، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات وزارت نیرو با برشمردن ویژگی‌های بانوان موفق، به بیان نکات و مسائل روز در زمینه امنیت فضای مجازی و فناوری اطلاعات پرداخت.
در بخش دوم این رویداد، سمیه خداپرست، "مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده"، مطالبی را در خصوص افزایش مهارت‌های عمومی زنان جهت تعادل بین نقش‌های چندگانه، قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و حفظ کرامت زن و آزادی عمل بیان داشت و بر کسب تحصیلات تخصصی و تجربه، موازین اخلاقی و صلابت، سلامت و التزام به قانون‌گرایی بعنوان منشور موفقیت بانوان توانمند تاکید کرد.
در بخش سوم نیز مانوش خطیبی، "مدیر کل دفتر خصوصی سازی و امور مجامع وزارت نیرو"، با اشاره به نظریه حاکمیتی_شرکتی و جزئیات نظامنامه آن در صنعت آب و برق، به تفسیر فرایند اجرایی آن در وزارت نیرو پرداخت. وی مسئولیت پذیری، شفافیت، استقلال و انصاف را از ارکان مهم حاکمیت شرکتی برشمرد و نقش سامانه پایش برخط را در تحقق آن حائز اهمیت دانست.
در این دوره 674 نفر از مدیران زن صنعت آب و برق از 84 شرکت به صورت همزمان حضور داشته و به صورت ارتباط دو سویه نقطه نظرات فراگیران به اشتراک گذاشته شد.
در پایان این دوره آموزشی معاون وزیر نیرودر امورتحقیقات و منابع انسانی ضمن ابراز رضایت از نحوه برگزاری این رویداد، از پژوهشگاه نیرو به عنوان متولی اجرای این دوره آموزشی قدردانی کرد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.