وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، دوره‌ آموزشی صلاحیت حرفه‌ای
پنجشنبه 09 فروردین 1403

دوره آموزشی نظام صلاحیت حرفه‌ای مشاغل فنی و تخصصی نیروی انسانی شرکت‌های پیمانکار صنعت آب و برق برگزار شد

دوره آموزشی نظام صلاحیت حرفه‌ای مشاغل فنی و تخصصی نیروی انسانی شرکت‌های پیمانکار صنعت آب و برق به همت مرکز اصفهان پژوهشگاه نیرو در روز دوشنبه 12 دی‌ماه در محل سالن رنجبر پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

دوره آموزشی نظام صلاحیت حرفه‌ای مشاغل فنی و تخصصی نیروی انسانی شرکت‌های پیمانکار صنعت آب و برق برگزار شد
18 دی 1401 13:11
محمدرضا فدائی تهرانی،"رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای صنعت آب و برق، در دو بخش نظام صلاحیت حرفه‌ای نیروی انسانی مشاغل تخصصی پیمانکار، را معرفی و اقدامات انجام شده از سال 1394 تاکنون، راهبردها و برنامه‌های پیاده‌سازی نظام صلاحیت حرفه‌ای در سال 1401 را شرح داد.
وی با برشمردن نقش حوزه ستادی به عنوان سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری، عنوان داشت کلیه مراحل مطالعات، طراحی نظام، تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مورد نیاز در سال 1400 و ابتدای 1401 به انجام رسیده است.
فدائی افزود: در ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای کارکنان فعلی صنعت آب و برق، رویکرد شناخت ویژگی افراد و برنامه‌ریزی برای ارتقاء شایستگی‌های ایشان در جهت افزایش انطباق با الزامات انجام صحیح هر شغل خواهد بود و هیچ گونه محدودیت یا هزینه‌ای به افراد شاغل تحمیل نخواهد شد؛ لیکن در خصوص نفرات جدید متقاضی ورود به عرصه خدمات‌رسانی به صنعت آب و برق، ضرورت دارد قبل از شروع به کار، با انجام ارزیابی توسط مراکز مجاز و اخذ گواهی صلاحیت حرفه‌ای، اطمینان کافی از توانایی افراد جهت تصدی مشاغل تخصصی صنعت آب و برق حاصل شود.
فریبا میرزایی از راهبران صلاحیت حرفه‌ای در شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در شرکت فوق را بیان کرده و به اهمیت موضوع تربیت ارزیاب در نظام صلاحیت حرفه‌ای اشاره نمود.
محمدرضا صفری،"راهبر صلاحیت حرفه‌ای پژوهشگاه نیرو"، ضمن تاکید بر شروع هر چه سریع‌تر مراحل اجرائی سنجش، برنامه‌های پیشرو را به عنوان راهبر مراکز آموزشی تابعه پژوهشگاه نیرو در ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای ارائه نمود.
این نشست با پرسش و پاسخ و رفع ابهامات مطرح شده از سوی شرکت‌ها، ادامه یافت و مراحل اجرائی شروع فرآیند ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای با اولویت مشاغل فنی و تخصصی نیروی انسانی شرکت‌های پیمانکار، بررسی شد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.