وزرات نیرو، پژوهشگاه نیرو، مرکز خراسان پژوهشگاه نیرو
جمعه 07 اردیبهشت 1403

دومین نشست هم‌اندیشی رویداد منطقه‌ای مدیریت مصرف انرژی شرق و شمال شرق کشور برگزار شد

دومین نشست هم‌اندیشی برگزاری رویداد منطقه‌ای مدیریت مصرف انرژی شرق و شمال‌شرق کشور در روز چهارشنبه 30آذرماه سالجاری در مرکز خراسان پژوهشگاه نیرو با حضور نمایندگان بیش از ۲۵ صنعت پرمصرف برگزار گردید.

دومین نشست هم‌اندیشی رویداد منطقه‌ای مدیریت مصرف انرژی شرق و شمال شرق کشور برگزار شد
30 آذر 1401 14:48
به منظور بهره‌برداری از نظرات و ایجاد تعامل دوسویه بین مرکز خراسان پژوهشگاه نیرو به عنوان برگزارکننده و صنایع بزرگ و پرمصرف انرژی در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، دومین نشست هم‌اندیشی رویداد منطقه‌ای مدیریت مصرف انرژی شرق و شمال شرق کشور در تاریخ چهارشنبه 30 آذرماه سالجاری در مرکز خراسان پژوهشگاه با حضور نمایندگان بیش از ۲۵ صنعت پرمصرف برگزار گردید.
در آغاز این نشست دکتر ایمانی "رئیس مرکز خراسان پژوهشگاه نیرو" ضمن معرفی مرکز به امکانات زیرساختی و پتانسیل بسیار بالای این بخش از کشور در حوزه آب و برق و انرژی اشاره کرد.
رئیس مرکز خراسان پژوهشگاه نیرو ضمن برشمردن اهداف رویداد به ضرورت همکاری صنایع پرمصرف و حاضر در نشست هم‌اندیشی پرداخت و بر حضور صنایع استان‌های تحت پوشش منطقه شرق و شمال شرق در برگزاری شایسته این رویداد تاکید نمود.
ایشان ابراز امیدواری نمود که این رویداد بتواند در حل مسایل و چالش‌های صنعت، در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی نقش مؤثری داشته باشد.
در ادامه دکتر مافی "رئیس "مرکز توسعه فناوری برق و انرژی (مرکز رشد)پژوهشگاه نیرو" به ضرورت ورود فناوری و نوآوری به صنایع بزرگ و همکاری‌ این صنایع با شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان و فناور پرداخت. ایشان ضمن تاکید بر یکی از رسالت‌های مرکز رشد پژوهشگاه نیرو که کمک به حل مسائل فناورانه صنایع در حوزه آب و برق و انرژی است؛ افزود: این مرکز آماده است تا زمینه ارتباط صنایع با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها را فراهم نماید.
دکتر سهراب امینی ‌ولاشانی "رئیس مرکز تخصصی نوآوری و توسعه فناوری مدیریت مصرف انرژی پژوهشگاه نیرو" ضمن معرفی تجربه مناسب شرکت برق منطقه‌ای یزد در برگزاری رویداد مدیریت مصرف انرژی، به تصمیم پژوهشگاه نیرو در طراحی و برگزاری رویدادهای کاهش مصرف انرژی در صنایع پر مصرف، اشاره نمود.
دکتر امینی در ادامه، حمایت‌های صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و سایر نهادهای مالی از طرح‌های منتخب را برشمرد.
سپس دو کارگزار رویداد مرکز خراسن پژوهشگاه نیرو، به معرفی اهداف، محورها و مدل اجرایی رویداد پرداختند. در این نشست مدیران و نمایندگان صنایع پرمصرف استان از جمله مجتمع سیمان غرب‌آسیا، شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، شرکت سیمان باقران، فولاد صبح پارسیان، شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، پالایشگاه خانگیران، پارس فولاد سبزوار، سیمان شرق، شرکت آلومنیای ایران، بیمارستان امام‌رضا علیه‌السلام و سایر صنایع پرمصرف منطقه شرق و شمال شرق کشور حضور داشتند.
در این نشست نمایندگان صنایع مستقر در منطقه شرق و شمال‌شرق، به بیان چالش‌ها، مشکلات و مسائل مرتبط با موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی و دیدگاه‌ها و اعلام حمایت صنعت خود از برگزاری و اجرای رویداد پرداختند.
در بخش جمع‌بندی مقرر شد صنایع، چالش‌ها و مسائل فناورانه خود با رویکرد بهینه‌سازی مصرف انرژی که تا‌کنون جمع‌بندی و بررسی شده‌اند را به مرکز خراسان پژوهشگاه نیرو اعلام کنند و برنامه‌ریزی برای اجرای تورهای فناوری و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصین در صنایع صورت گیرد.
گفتنی است جلسه هم اندیشی بعدی با دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان این حوزه برگزار خواهد شد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.