پزوهشگاه نیرو, وزارت نیرو, مرکز خراسان, نشست هم اندیشی ,مدیریت مصرف انرژی
جمعه 07 اردیبهشت 1403

نشست هم‌اندیشی رویداد منطقه‌ای مدیریت مصرف انرژی منطقه شرق و شمال شرق کشور

نشست هم‌اندیشی رویداد منطقه ای مدیریت مصرف انرژی منطقه شرق و شمال شرق کشور، با حضور بیش از 30 دستگاه شامل دانشگاه‌ها، شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌های دولتی و مردم نهاد(NGO) در محل پژوهشگاه نیرو خراسان برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی رویداد منطقه‌ای مدیریت مصرف انرژی منطقه شرق و شمال شرق کشور
23 آذر 1401 18:49
در این نشست دکتر ایمانی "رئیس مرکز خراسان پژوهشگاه نیرو"، ضمن معرفی مرکز به امکانات زیرساختی و پتانسیل بسیار بالای استان در حوزه آب و برق و انرژی اشاره نمود.
وی ضمن برشمردن اهداف رویداد به ضرورت همکاری همه دستگاه‌های مرتبط و حاضر در جلسه تاکید نموده و عنوان داشت که استان خراسان همانطور که در بسیاری از عرصه‌ها پیشرو می‌باشد؛ در اجرای این رویداد نیز پیشرو خواهد بود و رویداد منجر به حل مسائل و چالش‌های صنایع در مصرف انرژی خواهد گردید.
دکتر مصطفی مافی "رئیس مرکز توسعه فناوری برق و انرژی (مرکز رشد )"، به ضرورت ورود فناوری و نوآوری به صنایع بزرگ و همکاری‌های فناوری این صنایع با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداختند. ایشان تاکید داشتند که یکی از رسالت‌های پارک فناوری نیرو، کمک به حل مسائل فناورانه صنایع حوزه آب و برق و انرژی است.
دکتر سهراب امینی‌ولاشانی "رئیس مرکز تخصصی نوآوری و توسعه فناوری مدیریت مصرف انرژی پژوهشگاه نیرو" ضمن معرفی تجربه مناسب شرکت برق منطقه‌ای یزد در برگزاری رویداد مدیریت مصرف انرژی، به تصمیم پژوهشگاه نیرو در طراحی و برگزاری رویدادهای کاهش مصرف انرژی در صنایع پر مصرف، اشاره نمود. دکتر امینی در ادامه به معرفی حمایت‌های صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و سایر نهادهای مالی از طرح‌های منتخب پرداخت.
در ادامه نشست هم‌اندیشی، دو کارگزار رویداد مجتمع خراسان به معرفی اهداف، محورها و مدل اجرایی رویداد پرداختند و چگونگی اجرا و هماهنگی با دستگاه¬های استان را تشریح کردند. در این نشست نمایندگان دستگاه¬های اجرایی حاضر از جمله دکتر علوی "مدیر دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری"، مهندس پورباقری "قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق مشهد"، مهندس حمیدی رئیس انجمن مدیران صنایع استان خراسان رضوی، مهندس هدایتی‌زاده از مدیران ارشد شرکت دانش بنیان نیان الکترونیک، نماینده شرکت برق منطقه ای خراسان، نمایندگان شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی، نماینده شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی، همچنین نماینده معاونت پژوهش و فناوری سپاه استان، نماینده صندوق پژوهش و فناوری استان، نمایندگان مراکز رشد دانشگاه های فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، دانشگاه سجاد، دانشگاه خیام، نماینده نیروگاه بادی بینالود و مدیر پردیس انرژی پارک علم و فناوری خراسان، نمایندگان سازمان نظام مهندسی استان، معاون سازمان مردم نهاد خانه هم افزایی انرژی و آب استان به بیان دیدگاه¬ها و اعلام حمایت سازمان متبوع از برگزاری و اجرای رویداد پرداختند.
لازم به ذکر است در تاریخ 30آذرماه نیز دومین جلسه هم اندیشی برگزاری رویداد مدیریت مصرف انرژی با حضور مدیران صنایع بزرگ منطقه شرق و شمال شرق کشور در مجتمع آموزشی و پژوهشی خراسان برگزار خواهد شد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.