وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، مرکز آذربایجان پژوهشگاه نیرو
چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403

رئیس پژوهشگاه نیرو خواستار حمایت استاندار آذربایجان شرقی از مرکز ملی آموزش مدیریت مصرف مرکزآذربایجان پژوهشگاه نیرو شد

در راستای توسعه و تقویت زیست بوم نوآوری مستقر در مرکز آذربایجان پژوهشگاه نیرو، دکتر عمیدپور " رئیس پژوهشگاه نیرو "با استاندار آذربایجان شرقی دیدار کرد.

رئیس پژوهشگاه نیرو خواستار حمایت استاندار آذربایجان شرقی از مرکز ملی آموزش مدیریت مصرف مرکزآذربایجان پژوهشگاه نیرو شد
04 آبان 1401 22:20
عمیدپور در این دیدار خواستار حمایت بیش از پیش استاندار آذربایجان شرقی از مرکز ملی آموزش مدیریت مصرف آذربایجان پژوهشگاه نیرو در راستای تقویت و گسترش آموزش و ممیزی انرژی برای متخصصان فارسی زبان کشورهای منطقه شد.
روز چهارشنبه چهارم آبان ماه دکتر عمیدپور "رئیس پژوهشگاه نیرو: با حضور در مرکز آذربایجان پژوهشگاه نیرو و بازدید از توانمندی‌های آموزشی مرکز ملی آموزش مدیریت مصرف مرکز آذربایجان پژوهشگاه نیرو ، از نزدیک در جریان فعالیت‌های آموزشی این مرکز در حوزه آموزش متخصصین صنایع پرمصرف درحوزه مدیریت انرژی و همچنین انجام پروژه‌های ممیزی انرژی در این مرکز قرار گرفت.
رئیس پژوهشگاه نیرو با تاکید بر اینکه مرکز ملی آموزش مدیریت مصرف مرکز آذربایجان پژوهشگاه نیرو یکی از دو مرکز موجود در خاورمیانه برای آموزش متخصصان صنایع پرمصرف است، خواستار حمایت استاندار آذربایجان شرقی و توجه مدیران صنعت برق استان و مدیران ارشد مرتبط ؛ در راستای تقویت، توسعه و گسترش فعالیت‌های آموزشی این مرکز برای فارسی زبانان کشورهای منطقه شد.
مرکز ملی آموزش مدیریت مصرف در سال 1380 طی تفاهم‌نامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و ژاپن (آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (JICA) در زمینه مدیریت انرژی در آذربایجان شرقی تاسیس شد و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
این مرکز متولی اجرای ماده 69 قانون اصلاح الگوی مصرف (مصوب مجلس شورای اسلامی) است و تمامی صنایع انرژی‌بر، باید مدیران انرژی خود را از دارندگان گواهینامه مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی انتخاب نمایند.
از جمله دستاوردهای کلان این مرکز، آموزش بیش از 12000 نفر از کارشناسان فنی صنایع مختلف در کل کشور، طی دوره‌های آموزشی، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی برگزار شده توسط این مرکز می‌باشد. همچنین این مرکز بالغ بر 20 پروژه ممیزی انرژی در صنایع مختلف کشور به انجام رسانده است.
فعالیت‌های آموزشی مرکز در قالب دوره‌های آموزشی و سمینارهای آموزشی و کارگاه‌های آموزشی جهت کارشناسان و مدیران انرژی صنایع مختلف از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع آهن و فولاد، صنایع خودرو و صنایع سیمان و . . . و نیز سازمان‌های مختلف از جمله شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو، صداو سیما، دخانیات، مخابرات و ... اجرا می شود.
اعضای هیات علمی، مدرسان و پژوهشگران این مرکز از آخرین روش‌ها و متدهای صرفه‌جویی انرژی آگاهی دارند و با گذراندن دوره‌های آموزشی در کشور ژاپن، به مهارت‌های مربوطه در خصوص روش‌های صرفه‌جویی انرژی در فرآیندهای صنعتی کاملا مسلط می‌باشند.
همچنین این مرکز دارای آزمایشگاه‌های مختلف با محوریت مدیریت انرژی می باشد. از جمله آزمایشگاه‎های موجود در این مرکز می توان به آزمایشگاه مدیریت انرژی در الکتروپمپ‌ها، آزمایشگاه مدیریت انرژی در الکتروفن‌ها، آموزش مدیریت انرژی در کمپرسور و هوای فشرده، آزمایشگاه مدیریت انرژی در سیستم روشنایی اداری، آزمایشگاه مدیریت انرژی در سیستم روشنایی کارگاهی و محوطه، آزمایشگاه مدیریت انرژی در کوره‌های حرارتی، آزمایشگاه مدیریت انرژی در بویلرها، آزمایشگاه مدیریت انرژی در مشعل‌های باز (سوخت گاز و مایع)، آزمایشگاه مدیریت انرژی در تله‌های بخار اشاره نمود.
دوره‌های برگزار شده در این مرکز نیز شامل: دوره‌های ماده 69 قانون اصلاح الگوی مصرف اعم از دوره مدیریت انرژی جامع (عمومی)، دوره مدیریت انرژی تخصصی برق و دوره مدیریت انرژی تخصصی حرارت می باشد.
سایر دوره‌ها نیز عبارت از: دوره ممیزی صنایع، دوره ممیزی انرژی الکتریکی، دوره ممیزی انرژی حرارتی و دوره آشنایی با مدیریت ممیزی انرژی در ساختمان می باشد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.