وزارت نیرو, پژوهشگاه نیرو, رونمایی از پایگاه خبری, پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو
جمعه 07 اردیبهشت 1403

همزمان با هفته دولت؛ پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو راه اندازی شد

پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو، همزمان با هفته دولت؛ با هدف دیده‌بانی زیست بوم نوآوری نیرو و رصد لحظه‌ای علم و فناوری حوزه برق و انرژی رونمایی شد.

همزمان با هفته دولت؛ پایگاه خبری پژوهشگاه نیرو راه اندازی شد
12 شهریور 1401 14:33
پایگاه خبری - تحلیلی پژوهشگاه نیرو به آدرس news.nri.ac.ir، با توجه به احساس نیاز به یک مرجع تخصصی اطلاع‌رسانی فعالیت‌های نوآورانه در حوزه برق و انرژی و ایجاد یک پایگاه خبری مرجع، قوی و اختصاصی جهت انعکاس اقدامات و فعالیت‌های فناورانه و تاثیرگذار در زیست بوم نیرو راه‌اندازی شد.
این پایگاه خبری با نگاه تخصصی به رصد و پایش علم، فناوری و نوآوری صنعت برق و انرژی برای نقش‌آفرینی بهتر در اکوسیستم زیست بوم نیرو، در دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، در راستای اطلاع‌رسانی سریع، دقیق، شفاف و بروز علم و فناوری حوزه نیرو اقدام خواهد کرد.
از جمله بخش های مهم این پایگاه خبری عبارت است از: درج اخبار صنعت برق و انرژی با نگاه بر اخبار حوزه تولید، انتقال و توزیع، انرژی‌های تجدیدپذیر، محیط زیست و مدیریت مصرف؛ درج اخبارعلم و فناوری برق و انرژی با نگاه بر اخبار دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری؛ درج اخبار پژوهشگاه نیرو با نگاه بر اخبار پروژه‌ها و دستاوردها، تفاهم‌نامه‌ها، انتشارات، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، فراخوان‌ها، رویدادهای علمی است.
معرفی مهم‌ترین کتاب‌های چاپ شده در حوزه برق و انرژی، انتشار چکیده و لینک مقالات شاخص چاپ شده در حوزه برق و انرژی، معرفی پروژه‌های شاخص کلان و ملی، یادداشت‌های خبری، پیگیری مباحث مدیریت مصرف و درج اخبار این حوزه از جمله موارد شاخص این پایگاه خبری است.
همچنین رصد و تحلیل موضوعات روز صنعت برق توسط متخصصان این حوزه، ارائه راهکار و سناریو، هدایت در رسیدن به هدف، تاثیرگذاری در حاکمیت و تصمیم‌سازان از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این پایگاه خبری است.

آیین رونمایی از پایگاه خبری و تحلیلی پژوهشگاه نیرو با حضور عبدالصاحب ارجمند "مدیر کل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو"، بهزادی "مدیر کل حوزه مدیرعامل و هیات مدیره شرکت مادر تخصصی ساتکاب"، ضیاءالدین جعفرنژاد " مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)"، توحیدیان "از همکاران ادار روابط عمومی ساتکاب"، عبادی "از همکاران روابط عمومی موسسه تحقیقات آب" و مدیران پژوهشگاه نیرو؛ مجید عمیدپور" رئیس پژوهشگاه نیرو"، سید محسن مرجانمهر "معاون فناوری پژوهشگاه نیرو"، مسعود حسنی مرزونی "سرپرست معاونت پژوهشی"، صفر فرضعلی‌زاده "سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع"، نسترن ریاحی "مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی"، اشکان ذوالریاستین"رئیس اداره امور بین‌الملل و سرپرست اداره روابط عمومی" و همکاران اداره روابط عمومی پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
ارجمند "مدیر کل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو"، در آیین رونمایی پایگاه خبری تحلیلی پژوهشگاه نیرو، به خلاء موجود و ضرورت ایجاد یک مرجع خبری که به صورت اختصاصی اخبار علم و فناوری حوزه برق و انرژی را منعکس نماید، اشاره کرد و گفت: ما نهادی برای ثبت اخبار صنعت برق و انرژی نداریم و با ایجاد این پایگاه خبری اختصاصی، دسترسی به اخبار مختص صنعت برق و انرژی تسهیل خواهد شد.
وی ایجاد این پایگاه خبری را برای صنعت برق ضروری عنوان کرد و گفت: در چنین پایگاهی هم می‌توان یک مخزن دانشی و هم یک مخزن افکار برای صنعت برق و انرژی ایجاد کرد.
عمیدپور"رئیس پژوهشگاه نیرو" به رصد و پایش اخبار و رویدادهای علمی حوزه برق و انرژی در این پایگاه خبری اشاره کرد و گفت: این پایگاه خبری از طریق وزارتخانه و شرکت‌های مادر تخصصی تغذیه خواهد شد و ما نیازمند همکاری‌های بسیار نزدیک در این زمینه هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک این پایگاه خبری با یاری مدیران و متخصصان حوزه برق و انرژی، به یک پایگاه خبری مرجع، قوی، دقیق و کاربردی برای مدیران، پژوهشگران، متخصصان و تصمیم‌‌سازان حوزه برق و انرژی تبدیل گردد.
این پایگاه خبری در بستر وب سایت پژوهشگاه نیرو به آدرس news.nri.ac.ir راه‌اندازی شده است.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.