وزارت نیرو, پژوهشگاه نیرو, تفاهم نامه همکاری, شرکت مهندسی قدس نیرو ,
شنبه 08 اردیبهشت 1403

باهدف توسعه همکاری‌های بین‌المللی؛ تفاهم‌نامه همكاری میان پژوهشگاه نیرو و شرکت مهندسی قدس نیرو ایران مبادله شد

در راستای ایجاد زمینه‌های لازم‌ جهت بسط و توسعه همکاری‌های بین‌المللی در صنعت برق و انرژی، پژوهشگاه نیرو و شرکت مهندسی قدس نیرو، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

باهدف توسعه همکاری‌های بین‌المللی؛ تفاهم‌نامه همكاری میان پژوهشگاه نیرو و شرکت مهندسی  قدس نیرو ایران مبادله شد
26 تیر 1401 13:55
این تفاهم‌نامه همکاری مشترک، میان دکتر مهدی احسانیان"سرپرست پژوهشگاه نیرو" و مهندس سعید مهذب‌ترابی "مدیرعامل شرکت مهندسی قدس نیرو"، در محل پژوهشگاه نیرو مبادله شد.
ایجاد زمینه‌های لازم میان پژوهشگاه نیرو و شرکت مهندسی قدس نیرو، جهت همکاری در پروژه‌های بین‌المللی در صنعت برق و انرژی با موضوعات علمی، پژوهشی، ارائه خدمات فنی مهندسی، آزمایشگاهی، تبادل اطلاعات علمی، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، تامین نیروی انسانی در پروژه های قرارداد شده در حوزه های کسب و کار ، از جمله اهداف قید شده در این تفاهم‌نامه می‌باشد.
در این تفاهم‌نامه مقرر گردیده است تا به‌منظور پیشبرد اهداف و اجرای مفاد تفاهم‌نامه، کارگروه مشترک بین‌المللی متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل گردد تا نسبت به تصمیم‌گیری و چگونگی اجرای تفاهم‌نامه اقدام نمایند.
نشست امضای تفاهم‌نامه، با حضور مهندس سعید مهذب ترابی "مدیر عامل شرکت مهندسی قدس نیرو" و مهندس آرمین علیدوستی"معاونت برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار شرکت مهندسی قدس نیرو"، دکتر مهدی احسانیان "سرپرست پژوهشگاه نیرو"، دکتر مسعود حسنی مرزونی "سرپرست معاونت پژوهشی"، دکتر نسترن ریاحی "مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی ودکتر اشکان ذوالریاستین "رئیس اداره امور بین‌الملل و سرپرست اداره روابط عمومی پژوهشگاه نیرو"، برگزار گردید.
دکتر ذوالریاستین ضمن اعلام علاقمندی پژوهشگاه نیرو به گسترش ارتباطات بین‌المللی در حوزه ارائه خدمات فنی و مهندسی و مشاوره‌ای و تحقیقات کاربردی در صنعت برق، اظهار داشت: به منظور گسترش همکاری‌های بین‌‌المللی در حوزه صنعت برق؛ پژوهشگاه نیرو با توجه به برخورداری از نیروی انسانی متخصص و آزمایشگاه‌های مجهز آمادگی مشارکت در پروژه‌های بین‌المللی در حال اجرا و آتی شرکت‌های ایرانی پیشرو در صادارت خدمات فنی و مهندسی را داراست و بر این اساس پیشنهاد انعقاد این تفاهم‌نامه در دستور کار قرار گرفته است.
وی به تشکیل کمیته مشترک همکاری‌ها، جهت شناسایی اولویت‌های تحقیقاتی و نیازهای کشورهای همسایه به عنوان گام بعدی انعقاد این تفاهم‌نامه اشاره کرد.
مهندس مهذب ترابی "مدیرعامل شرکت قدس نیرو" ، نیز ضمن قدردانی از بسترسازی این حرکت ارزشمند از سوی پژوهشگاه نیرو، به معرفی شرکت قدس نیرو و سابقه این شرکت از ابتدا تاکنون و نقش آن در احداث نیروگاه‌های کل کشور پرداخت.
وی با ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی تقسیم نقش‌های محوری شرکت قدس نیرو در معاونت‌های مختلف به پروژه‌های فعال این شرکت در کشورهای اوگاندا ، کنیا ، سنگال، بنگلادش، عراق، سوریه، آذربایجان، و پاکستان اشاره نمودند و به شرح برخی از برنامه‌های آتی این شرکت در خصوص توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه برق و انرژی پرداختند.
دکتر احسانیان" سرپرست پژوهشگاه نیرو" نیز به پتانسیل و توان تحقیقاتی بالای پژوهشگاه نیرو اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه نیرو با بیش از 20 سال تجربه در امر پژوهش و توسعه تحقیقات، هم اکنون به عنوان یک برند در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی صنعت برق است.
ایشان نیز با استقبال از پتانسیل‌های همکاری مشترک دو سازمان، اعلام نمودند که با استفاده از توانمندی‌های نیروهای متخصص دو سازمان، می¬توان زمینه فعالیت‌های مهمی را در صنعت برق کشور و همچنین در عرصه‌های بین‌المللی ایجاد نمود.
ایشان همچنین ایجاد کارگروه مشترک در چند حوزه مشخص به مدیریت معاونت پژوهشی پژوهشگاه نیرو و معاونت های مختلف شرکت قدس نیرو را پیشنهاد نمودند و اظهار داشتند باتوجه به آشنایی طرفین؛ این کارگروه می‌تواند به صورت فعال، زمینه‌ساز پیشبرد اهداف پروژه‌های مشترک گردد.

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.